امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
گفت‌وگو با خانواده‌ای که فعالیت بسیجی را در سه نسل ادامه دادند؛
گفت‌وگو با خانواده‌ای که فعالیت بسیجی را در سه نسل ادامه دادند؛

نقش پدر و مادر در علاقه‌مندی فرزند در انجام کار خیر

مشاهده ۳۰۴
۱۴۰۱/۰۹/۰۵- ۱۴:۱۶
تعداد بازدید:304

منصور احمدلو، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: من از سمت خانواده پدری اصالت اراکی دارم و از سمت خانواده مادر اصالتی اصفهانی دارم چرا که ایشان در آن شهر به دنیا آمده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احمدلو اظهار کرد: من در زندگی هر آنچه دارم به دلیل بزرگواری‌های مادرم است؛ مادرم در یازده‌ سالگی من تاکید داشتند تا ما زبان بخوانیم و به تحصیل در خارج از کشور بپردازیم. تعالیم‌های مادرم همواره به ما روحیه می‌داد و متناسب با شرایط جامعه بود.

 وی افزود: زمانی که جنگ شد من پانزده سال داشتم و شاهد آن بودم که پدرم در هفته اول به جبهه اعزام شدند؛ وی در آن زمان تمام مسئولیت را به من سپرد به نوعی که تصور می‌کردم به زودی فرزند شهید ‌می‌شوم.

 او ادامه داد: فضای خانه ما همواره سرشار از روحیه انسان دوستی و خدمت به همنوعان بود. به طوری که مادرم پس از مدتی مسئول پشتیبانی جنگ شرق تهران شد؛ وی در آن دوران فعالیت چند هزار بانوی بسیجی را در این شرایط مدیریت می‌کردند. متاسفانه برادر من در روزهای پایانی جنگ شهید شدند و زمانی که من این خبر را به مادرم دادم. مادرم برای بقای تکلیف در روستایی در سقز مدرسه ساختند. خوشبختانه مادر زمان جنگ با وجود آن که تنها ۱۵ سال داشتم اصلا مانع رفتن من به جبهه نشد و تنها از من خواست تا وقتی به منطقه رسیدم با او تماس بگیرم.

 فرمانده اسبق دوران دفاع مقدس گفت: من باور دارم که ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس علت شهید نشدن من در آن دوران بوده است؛ در نتیجه خود را موظف دانستم تا پس از جنگ در حوزه فرهنگی فعالیت داشته باشم و معاون اجتماعی و فرهنگی در یکی از مناطق تهران شوم. انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوانان بسیار ضروری است.

 لیلا ملازاده، مادر منصور احمدلو گفت: من پنج پسر داشتم که یکی از آن‌ها شهید شد، بزرگ‌ترین آن‌ها منصور احمدلو است و خوشبختانه‌ تمامی آن‌ها تحصیل کرده و صالح هستند. برای من همیشه روحیه فرزندانم مهم بود؛ از آنجایی که جوانان روحیه متفاوتی دارند انسان باید آن‌ها را درک کند و با توجه به روحیه آن‌ها با فرزندانش رفتار کند. من متوجه بودم که هر یک از فرزندانم چه علاقه‌مند‌ی‌هایی دارد و در نتیجه با توجه به همان مسائل با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کردم و هیچ‌وقت فرزندانم را مجبور به کاری نمی‌کردم.

وی افزود: زمانی که یک فرزند شاهد تلاش‌های پدر و مادر خود است از آن‌ها یاد می‌گیرد و مسیر آن‌ها را دنبال می‌کند؛ به دنبال این مسئله فرزندان من نیز همانند من در مسیر بسیجی شدن قدم برداشتند و اکنون سه نسل از خانواده ما در این حوزه فعالیت دارد.

 او اظهار داشت: آن چه باعث شد من به سمت فعالیت‌ های بسیجی بروم نصیحت‌ها و راهنمایی‌های پدر و مادرم بود که همواره من را به انجام کارهای خیر دعوت می‌کردند و از من می‌خواستند تا همیشه مهربان و یاری دهنده باشم. با وجود آن که پیش از انقلاب اهداف دیگری داشتم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به دلیل آرمان‌هایی که داشتم تصمیم گرفتم مسیر زندگی را تغییر دهم و زندگی خود را وقف فعالیت‌های بسیجی کنم. ما در مرکز پشتیبانی شرق تهران به اقداماتی مانند دوخت لباس رزمنده‌ها مشغول بودند و همواره با تمام تلاش‌های خود کار می‌کردند.

 امیرعلی احمدلو، پسر منصور احمدلو و کارگردان مستند‌های دفاع مقدس گفت: من در دوران تحصیل در حوزه کارگردانی و فیلم‌برداری بودم در نتیجه در حیطه ساخت مستند‌های دفاع مقدس فعالیت دارم چرا که رهبر معظم انقلاب نیز کارگردانان را به این کار توصیه کردند.

 وی افزود: از آنجایی که من همواره مشغول فعالیت‌های دفاع مقدس هستم همیشه به دنبال موضوعات مرتبط هستم و از خانواده در رابطه با خاطرات جنگ می‌پرسم. تفریحات من از کودکی نیز از این فضا دور نبود و همواره فیلم‌هایی که تماشا می‌کردم نیز مربوط به دوران دفاع مقدس بودند.

 گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما