امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
ساخت مستند تلویزیونی دریاورزان با موضوع معرفی مشاغل مرتبط با دریا در مرکز خلیج فارس
ساخت مستند تلویزیونی دریاورزان با موضوع معرفی مشاغل مرتبط با دریا در مرکز خلیج فارس

مستند دریاورزان در خلیج فارس

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۱/۰۹/۰۶- ۰۹:۱۸
تعداد بازدید:235

تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی دریاورزان گفت: این مجموعه مستند در قالب 4 قسمت 30 دقیقه ای در دست تهیه و تولید است که تصویربرداری آن در بهار امسال شروع شده و هم اکنون سه قسمت آن تصویربرداری شده و در مرحله مونتاژ است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مریم بهروز فر گفت: این مستند با محوریت توجه به حوزه‌های اقتصادی و تولیدی در استان هرمزگان تولید و پخش می‌شود.

وی گفت : معرفی برخی ظرفیت های صنایع ساحلی استان و تاثیر آن در اقتصاد کشور و ترغیب سرمایه گذاران به حضور در این عرصه از اهداف و رویکرد مستند دریاورزان است.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه دریاورزان بیان داشت: از آنجا که هرمزگان همسایه ی دیرباز دریاست وبسیاری از مردمان این خطه مشاغل مرتبط با دریانوردی را به عنوان شغل خانوادگی خود برگزیدند وتجارت و صیادی و دریانوردی مشاغل کهن هرمزگان است .امروزه اما با پیشرفت اقتصادی و جوامع بشری مشاغل دریایی از دریانوردی و تجارت و صیادی فراتر رفته و وارد جنبه ی اقتصادی شده است.

 وی خاطر نشان کرد: مشاغلی که شاید به صورت جزیی به آن‌ها توجه  نشده باشد امادر این مستند تلویزیونی  تلاش شده به این مشاغل توجه ویژه ای شود.

مریم بهروز فر گفت: بسیاری از صنایع که در اقتصاد کشور و توسعه آن سهم بسزایی دارد ، صنعت دریایی و دریانوردی است که اغلب در محدوه ساحلی قرار دارند واستان هرمزگان از این لحاظ رتبه برتر کشور داراست. بنابراین مجموعه مستند دریاورزان در هر قسمت به یکی از صنایع بزرگ استان از جمله : صنایع بندرشهید رجایی – کشتی سازی و ... می‌پردازد و ظرفیت ها و مشاغل دریایی و بندری این صنایع را به مخاطب بازگو می‌کند.

دیگر عوامل مستند عبارتند از:

نویسندگی : مهرنوش ایران خواه-  تصویربرداری : عباس رد _ ابراهیم قریشی _ شعبانی و ابراهیم ذاکری - گویندگی متن : سعید دادی زاده و تدوین : سمیه بلوچی.

امتیاز شما