امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در رادیو جام جهانی؛
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در رادیو جام جهانی؛

اولین زمین چمن هیبریدی ایران در کیش احداث شد

مشاهده ۲۴۸
۱۴۰۱/۰۹/۰۶- ۱۱:۴۰
تعداد بازدید:248

مهدی کشاورز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگویی با رادیو جام‌جهانی از ظرفیت‌های جزیره کیش در حوزه‌های گوناگون از جمله ورزش و گردشگری ورزشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی کشاورز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگویی با «رادیو جام جهانی» ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این شبکه رادیویی اظهار کرد: در جزیره زیبای کیش، دنبال ایده‌های خوب هستیم و راه­اندازی رادیو جام جهانی در کیش از جنس همان ایده­های نوآورانه و خلاقانه است که برای اولین بار اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: برای متبلور کردن ظرفیت‌های مختلف کشورمان از جمله کیش از همه ایده‌های نوین در حوزه‌های گوناگون استقبال می‌کنیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به مناسبت جام­جهانی 22 جشنواره برگزار کردیم که یکی از آنها کاریکاتور با موضوع ورزش و دیگری سرود با موضوع تیم ملی و جام جهانی بود.

کشاورز افزود: از ۷۲ کشور دنیا حتی آمریکا حدود ۱۷۵۰ اثر کاریکاتور و کارتون ارسال، ارزیابی و انتخاب شد. حدود ۱۰۰ سرود با موضوع ایران، خلیج فارس و کیش به دست ما رسید. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در زمان‌های کوتاه کارهای بزرگ انجام دهیم.

او تصریح کرد: برای کارهای بزرگ از قبیل جام‌ جهانی باید فکر کرد و نگاه کنشگری داشته باشیم. از ابتدای سال برای این رویداد یک ماهه تمام زیرساخت‌هایمان را احداث و با اهداف بلند مدت‌ به آن نگاه کردیم. اولین زمین چمن هیبریدی ایران و سه زمین استاندارد بین‌المللی دیگر را هم ایجاد کردیم. انتظار ما این است که علاوه بر مسابقات بین‌المللی و پایه، مسابقات ملی دیگری هم در این جزیره برگزار شود و تیم‌های لیگ برتری مخصوصا در فصل زمستان که کیش هوای بهاری دارد، کمپ و تمرین‌هایشان را در اینجا برگزار کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به گردشگری ورزشی خاطرنشان کرد: در هفته و روز کیش، برای اولین بار از طرح جامع گردشگری رونمایی کردیم که تاکنون این طرح در ایران نبوده است. ۱۶ نوع گردشگری که در دنیا هم مرسوم است، مطابق با بوم جزیره کیش شناسایی شدند. بیش از ۳۰۰ مقاله از سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ مطالعه شده که با تمام اسناد پشتیبان آن بیش از ۸۱ فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. یکی از آنها، بحث گردشگری ورزشی است. ۱۲ درصد درآمد ناخالص دنیا در حوزه گردشگری انجام می‌شود و کشورهایی بزرگی همچون آمریکا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و ترکیه از این حوزه درآمدهایی بیشتر از درآمدهای نفتی ما دارند.

مهدی کشاورز در پایان گفت: یک ترمینالی داریم که جزء بهترین ترمینال‌های فرودگاهی ایران و اولین فرودگاه هوشمند کشور است. طی ۹ سال، ۷۱ درصد پیشرفت داشته ولی ظرف ۹ ماه با فعل خواستنی که صرف کردیم، ۲۲ درصد پیش رفته و تا انتهای ماه آینده به مرحله بهره‌ برداری می‌رسد.

 

امتیاز شما