امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی کتاب «آب و‌آتش» گرامیداشت روز «نیروی دریایی» از «کتاب فرهنگ»

مشاهده ۱۴۶
۱۴۰۱/۰۹/۰۷- ۰۸:۳۲

برنامه «کتاب فرهنگ» دوشنبه ۷ آذر به مناسبت گرامیداشت روز نیروی دریایی با موضوع معرفی و بررسی کتاب «آب و آتش» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هفتم آذر به فرمان امام خمینی (ره) و به منظور قدردانی از حماسه آفرینی و فداکاری دریادلان شجاعی که برای صیانت از مرزهای دریایی کشور تلاش می‌کنند، روز نیروی دریایی نام گذاری شده است، بر همین اساس گروه کتاب رادیو فرهنگ با بررسی کتاب «آب و آتش» حماسه‌های نیروی دریایی را گرامی می دارد.
در برنامه امشب «کتاب فرهنگ» در گفتگوی محمد رسول ‌و امین خرمی‌ به عنوان کارشناس مجری با سید جلال موسوی نویسنده کتاب "آب و آتش" و (پژوهشگر نداجا) که با عنوان فرعی "مجموعه خاطرات دریادلان" توسط نشر آجا منتشر شده این اثر نقد ‌و بررسی می‌شود. فصل نخست این اثر ۱۵۱ صفحه ای "تکاوران تفنگداران دریایی در هشت سال دفاع مقدس"، فصل دوم آن "هفت آذر، نگین درخشان نیروی دریایی"، فصل سوم " نیروی دریایی؛ حافظ قدرتمند خلیج فارس وانفجار در افق" و فصل چهارم این کتاب "سهند، سبلان و جوشن در نبرد نابرابر" نامگذاری شده است.

«کتاب فرهنگ» برنامه زنده از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۰:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

گفتنی است؛ بعد از گذشت سالیانی از جنگ تحمیلی هشت ساله، با نگاهی اجمالی به کتاب های چاپ شده مجموعه خاطرات رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، جای خالی خاطرات دریادلان نیروی دریایی در کتابفروشی‌ها احساس می‌شد. به همین دلیل، خاطرات حماسه سازان دریا این کونه روایت شده است.

امتیاز شما