امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

پخش «نگاهی به ابرها» با صدای «امین الله رشیدی» از رادیو فرهنگ

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۱/۰۹/۰۸- ۱۱:۵۰

برنامه شماره ۵۱۹ با کاروان شعر و موسیقی امروز ۸ آذرماه به معرفی و بررسی شناسنامه قطعه «نگاهی به ابرها» با صدای « امین الله رشیدی» اختصاص دارد .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه با کاروان شعر و موسیقی که به بررسی شناسنامه آثار موسیقی فاخر کشورمان اختصاص دارد، این بار به سراغ قطعه ای از اشعار ماندگار «مهرداد اوستا» رفته است که « امین الله رشیدی» آن را آهنگسازی و اجرا کرده و این قطعه با نام «نگاهی به ابرها« یا « در میان ابرها» امروز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. نام دیگر این اثر «تو ای در اشک خود صد جلوه چون رویا گرفته» همان مصرع آغازین این شعر است که “از آلبوم عطر گیسو”انتخاب شده است.

امین‌ الله رشیدی (زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۰۴) خواننده و آهنگساز کشورمان است. آهنگ‌سازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ خورشیدی آغاز و تا پایان سال ۱۳۴۴ به‌ طور پیوسته ادامه داشته و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته‌است. این قطعه یکی از قطعات آلبوم «عطر گیسو» نخستین ساخته این هنرمند بعد از انقلاب به سبک موسیقی سنتی است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» هرروز ساعت ۱۲:۲۰ به تهیه کنندگی «یلدا احتشامی» و اجرای «مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما