امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تاکید رئیس رسانه ملی بر اتحاد و هوشیاری کشورها در برابر استعمار رسانه‌ای

مشاهده ۱۱۵۳
۱۴۰۱/۰۹/۰۸- ۲۱:۵۸

رئیس سازمان صداوسیما بر حفظ هوشیاری و اتحاد رسانه‌های کشورهای مستقل جهان در برابر استعمار رسانه ای غرب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های مختلف هند، با تشریح وجوه و ابعاد اشتراکات دو کشور گفت: ارزش‌های مشترک بین ایران و هند بسیار زیاد است و ما به‌عنوان رسانه‌ نقش مهمی در تقویت این رابطه‌ها داریم.

وی افزود: هند کشوری بزرگ، قدرتمند و تاثیرگذار در آسیا و جهان به شمار می آید و ایران نیز کشوری بزرگ در غرب آسیاست که  در عرصه‌های مختلف جهانی تاثیرگذار است.

جبلی با تاکید بر نقش رسانه‌های دو کشور در ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای ایران و هند اضافه کرد: باید تعاملات دو کشور بیشتر از پیش شود و در این میان رسانه‌های ایران و هند نقش بسزایی در تقویت تبادلات دوجانبه دارند.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه، استعمار کهن را محصول لشکرکشی به کشورها و تصاحب حاکمیت  ملت‌ها بر سرزمین‌ها و منابعشان خواند و گفت: استعمارگران پس از  روی کار آمدن، حتی از جان مردمان کشورهای مستعمره نیز برای رسیدن به منافع خودشان بهره می‌بردند.

                                                     

جبلی اضافه کرد: خوشبختانه استعمار قدیم دیگر وجود ندارد؛ اما استعمار جدید با شیوه نوین وارد میدان شده است. آن‌ها همان کشورهای استعمارگر قدیم هستند که اکنون جریان غالب رسانه ای را در دست گرفته اند.

وی با بیان اینکه استعمار جدید از طریق رسانه‌ها همان اهداف استعمار قدیم را در پیش گرفته است، گفت: نتیجه استعمار قدیم  قیام دیر یا زودهنگام مردم برای اخراج استعمارگران بود؛ اما استعمار جدید با در دست‌داشتن رسانه‌ها، از آن‌ها علیه ملت‌های آزادیخواه بهره می‌برد و با پنهان‌کردن خود در جریان اطلاع‌رسانی‌، همچنان دیگران را مستعمره خود می خواهد. 

رئیس رسانه ملی به وجود فرهنگ  های اصیل و تمدن کهن دو  ملت بزرگ هند و ایران اشاره کرد و گفت: غرب از طریق رسانه‌ها می خواهد کشورهای مختلف از جمله ما و شما  را به استعمار خود درآورد. وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رسانه‌های غربی و غول‌های تولیدات هنری و... از جمله‌هالیوود علیه ما دست به کار شدند و فیلم‌های ضدایرانی‌ای چون «بدون دخترم هرگز» در راستای اهداف غرب، در هالیوود ساخته شد.

جبلی اضافه کرد: جشنواره‌های فیلم در غرب فقط فیلم هایی از ایران را می‌پذیرند که سیاه‌نمایی و جنبه‌های منفی کشورمان را نشان دهند. آن‌ها برخلاف ادعاهایشان مبنی بر آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات اقدام می‌کنند و اجازه انتشار مطالبی برخلاف میلشان را نمی‌دهند.

رئیس صداوسیما تصریح کرد: حتی سکوهای انتشار تحت کنترل آن‌ها از جمله اینستاگرام، توییتر، تلگرام و واتس‌ اپ هم رفتار دیکتاتور مآبانه دارند. جبلی یادآور شد: آمریکایی‌ها فرمانده محبوب نظامی ما یعنی سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، فرمانده ای که قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریست بود؛ ولی مشی تروریسم رسانه‌ای‌ غرب در حدی دنبال می‌شود که اگر شما در اینستاگرام عکسی از او منتشر کنید، فوری صفحه شما را می‌بندند.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: دولت ها و ملل مستقل بزرگ باید همکاری بیشتری داشته باشند، جریان رسانه‌ای غرب، با ما، فرهنگ و تمدن ما و اهداف دو کشور ایران و هند موافق نیستند و از این رو، ما باید تلاش کنیم تا پیش از این با یکدیگر همکاری کنیم. جبلی همچنین از اصحاب رسانه‌های هند خواست به ایران سفر کنند تا با بسط روابط رسانه‌ای و شناخت متقابل، تعاملات دو کشور افزایش یابد.

وی در پایان اظهار کرد: اگر می خواهیم کشورهایی  بزرگ و تاثیرگذار در جهان باشیم، باید با هم کار کنیم. توانمندی‌های ایران و هند بسیار زیاد است و در کنار یکدیگر  می توانیم در برابر استعمارگران  جدید بایستیم و پیشرفت کنیم.

 

امتیاز شما