امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تولید اولین دستگاه پیشرفته صافکاری ایران توسط جوان خلاق
تولید اولین دستگاه پیشرفته صافکاری ایران توسط جوان خلاق

ماجرای یک دهه‌ هشتادی که به خاطر کمک به پدرش مخترع شد

مشاهده ۳۳۶
۱۴۰۱/۰۹/۱۱- ۱۶:۵۵
تعداد بازدید:336

امیر مرجانی، فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: پدر من صافکار بود و هست و در این حوزه بسیار فعالیت کرده به همین دلیل به کمر، گوش و دستشان آسیب رسیده است. این آسیب‌ها به دلیل ضرباتی به وجود می‌آیند که برای صاف کردن سطوح به طور مداوم اعمال می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرجانی در برنامه شب نشینی ادامه داد: من به این نتیجه رسیدم که باید دستگاهی تولید کنم تا چنین مشکلاتی را در صافکاری برطرف سازم؛ من دستگاهی را با نام پی‌دی‌آر به معنای بدون رنگ درآوردن فرورفتگی‌ها ساختم که ابتدا در آمریکا ساخته شده بود و بعد به آلمان و ترکیه رفت اما من توانستم علم آن را کسب کنم و نمونه خود را در ایران تولید کنم. این دستگاه ده کاره است و می‌تواند از روی سطح صافکاری را انجام دهد و دیگر نیازی به نفوذ اضافه ندارد.
وی افزود: من از هفت سالگی شروع به کار کردم و از ابتدا آموختم چطور پیشرفت داشته باشم؛ پدرم همیشه به من یاد داد تا خودم درآمد داشته باشم. من ابتدا در صافکاری فعالیت کردم و سپس مسئول فروش یک فروشگاه شدم. بسیاری از افراد در آن زمان سر من کلاه گذاشتند اما من فقط تجربه کسب کردم و پدرم نیز در تمام این دوران حمایتم کرد و گفت در هر کاری ابتدا مورد تمسخر قرار می‌گیری و زمان می‌برد تا مورد قبول واقع بشوی.
او اظهار داشت: من نیز همواره شاهد این مسئله بودم و به همین دلیل درک درستی از شرایط داشتم؛ زمانی که می‌خواستم دستگاهم را تولید کنم بسیار از سوی افراد مختلف مورد تمسخر قرار گرفتم اما هیچ‌وقت عقب نشینی نکردم و توانستم دستگاهی را اختراع کردم که انقلابی برای صافکارها است.
 فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: اکنون در صافکاری‌ها با استفاده از دستگاه من افراد می‌توانند به راحتی بنشینند و بدون سر و صدا کار خود را انجام دهند. کار با این دستگاه بسیار آسان است و نیازی نیست فردی متخصص کار باشد؛ خوشبختانه با استفاده از آن دیگر آسیبی به صافکارها وارد نمی‌شود.
مرجانی اظهار کرد: من از آنجایی که خود صافکاری کرده بودم می‌دانستم دردسرهای کار در کجاست و از آنجایی که پدرم تجربه بسیاری در این حوزه داشت توانستم از او کمک کنم و این دستگاه را به بهترین نحو تولید کنم.
وی افزود: خوشبختانه اکنون به هر صافکاری در سطح ایران که می‌روم شاهد استفاده آن‌ها از محصولات من هستم و این بسیار حس خوبی دارد. در گذشته فروش دستگاه بسیار سخت‌تر بود و صافکارها با این دستگاه آشنا نبودند اما به کمک پدرم و تلاش‌های بی‌وقفه توانستیم پیشرفت داشته باشیم.
او ادامه داد: ما ابتدا کار خود را با ده نفر شروع کردیم اما اکنون به دویست و پنجاه نفر رسیده‌ایم؛ همچنین حدود شش ماهی می‌شود که از زندانیان غیرعمد برای تولیدات استفاده می‌کنیم تا کار خیر نیز انجام داده باشیم.
این فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: من از سختی‌هایی که پدرم می‌دید بسیار ناراحت می‌شدم و از خداوند خواستم تا بتوانم کاری کنم تا دیگر مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرم. تمامی اقداماتی که انجام دادم تنها به واسطه کسب تجربه ممکن شد و من دوست دارم این فرهنگ را به دیگران نیز آموزش دهم.
مرجانی ادامه داد: در نظر دارم تا فعالیت بین‌المللی خود را آغاز کنم و بتوانم خدمات را به دیگر کشورها ارائه دهم؛ تمایل دارم با این کار افراد بیشتری را در کنار خود داشته باشم و اشتغال‌زایی کنم.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما