امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر؛
در «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر؛

تبدیل کردستان عراق به مرکز سازمان‌های تروریستی

مشاهده ۱۹۷
۱۴۰۱/۰۹/۱۲- ۱۲:۳۷
تعداد بازدید:197

کارشناس و تحلیلگر برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر از تبدیل «کردستان» عراق به منطقه ای برای سازماندهی تروریسم سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «موید العلی»، پژوهشگر مسائل سیاسی با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران، گفت: دولت عراق جدی است تا در راستای فعال سازی توافقات بین دو کشور درباره مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه کردستان، گام های جدی بردارد. این تحلیلگر مسائل سیاسی که از شهربغداد در گفت و گو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر حضور داشت، افزود: موضوع سفر «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به ایران به موضوع فوق اختصاص داشت و ادامه داد: اقلیم کردستان از دوره قبل به مرکز بسیاری از احزاب تروریستی و برخی مزدوران تبدیل شده است که توسط «موساد» یا «سیا» یا برخی احزاب که خواهان استقلال عراق و جمهوری اسلامی نیستند مدیریت می‌شود.

این پژوهشگر مسائل سیاسی تاکید کرد: گروه‌های افراطی در شمال عراق وجود دارند که برای ایجاد تفرقه، هرج و مرج و سردرگمی در جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.العلی افزود: موضوع حضور گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان در دولت‌های قبلی عراق مورد بررسی قرار گرفت اما نتیجه‌ای حاصل نشد و در چارچوب توافق‌ها باقی ماند و این نشان می‌دهد که دولت جدید برای فعال‌سازی این توافقات جدی است و مصمم است گام های جدی عملی بردارد.

برنامه «قضیه ساخنه» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر با اجرای مشترک امل شبیب، ریحانه مرتضی، فاطمه ابراهیم و میثم منصوری کیا، تهیه کنندگی علی خلیلی هر شب ساعت 19:45 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما