امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
از رادیو عربی معاونت برون مرزی؛
از رادیو عربی معاونت برون مرزی؛

تصویب و اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

مشاهده ۳۳۷
۱۴۰۱/۰۹/۱۲- ۱۳:۳۳
تعداد بازدید:337

در برنامه «رنگ های فرهنگی» از رادیو عربی شبکه عربی و آفریقایی معاونت برون مرزی و به مناسبت 12 آذرماه روز «تصویب و اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، برای مخاطبان عرب زبان تبیین و معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مجموعه قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران است که ساختارهای رسمی، اهداف، آرمان‌ها و اصول حاکم بر این نظام را مشخص می‌کند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانونی دینی و آمیخته با آموزه‌های مذهب تشیع و برگرفته از رای مردم است. آمیختگی این قانون با تشیع را مهم‌ترین ویژگی و تفاوت آن با سایر قوانین اساسی دانسته‌اند.پیش‌نویس قانون اساسی توسط مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۴ آبان ۱۳۵۸شمسی در چهارده فصل و ۱۷۵ اصل تهیه شد و در ۱۱ و ۱۲ آذر همان سال از طریق همه‌پرسی و با اکثریت آرا به تصویب رسید. این قانون در سال ۱۳۶۸شمسی توسط شورای بازنگری قانون اساسی مورد بازنگری قرار گرفت و در ششم مرداد همان سال از طریق همه‌پرسی به تأیید مردم رسید.

برنامه «رنگ های فرهنگی» با تهیه کنندگی مشترک جعفر دژم خو و کاوه مستخرالذاکرین، اجرای امیر فوزی فرد و علیا مسگر، روزهای شنبه بر روی آنتن رادیو عربی می رود. این برنامه بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرسhttp://arabicradio.net/ بارگزاری می‌شود.

امتیاز شما