امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

انعکاس هنرهای قزوین و جاذبه‌های تاریخی خواف در پرس تی‌وی

مشاهده ۲۹۳
۱۴۰۱/۰۹/۱۴- ۱۳:۰۰

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به هنرهای قزوین و جاذبه‌های تاریخی خواف.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» به هنرهای هنرمندان شهر قزوین و جاذبه‌های تاریخی شهر خواف در استان خراسان رضوی پرداخته است.

گیسو میشا احمدی و مریم دهقان‌پور گزارشگران برنامه به همین منظور و برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با جاذبه‌ها و زیبایی‌های ایران، سفری داشته‌اند به استان‌های قزوین و خراسان رضوی.احمدی با حضور در برخی از کارگاه‌های صنایع دستی و دیدار با هنرمندان قزوینی، به معرفی برخی از هنرهای محلی این شهر از جمله سوزن دوزی، گلابتون دوزی، ابریشم دوزی، آینه خانه، حکاکی و قلمزنی، سفالگری، چوب ساخته‌ها، نقاشی و تذهیب، نقاشی پشت شیشه، گیوه دوزی، منبت کاری و گلیم، جاجیم و چادر شب می‌پردازد.

دهقان‌پور نیز به خواف سفر کرده تا از نزدیک شاهد جاذبه‌های تاریخی آن از جمله مسجد ملک زوزن، مزار خواجه یار، خانه شیرخانی، آرامگاه خواجه غیاث‌الدین پیر احمد خوافى و مدرسه مسجد غیاثیه خرگرد باشد و این زیبایی‌های چشم‌نواز را با مخاطبان برنامه به اشتراک بگذارد.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما