امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هواپیمای سی ۱۳۰ در بهشت زهرا برگزار شد
آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هواپیمای سی ۱۳۰ در بهشت زهرا برگزار شد

همکارانی که برای بازنمایی پرچم برافراشته جمهوری اسلامی‌ شهید شدند

مشاهده ۹۰۳
۱۴۰۱/۰۹/۱۹- ۱۲:۵۴
تعداد بازدید:903

وحید جلیلی در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هواپیمای سی ۱۳۰ که با حضور خانواده شهدا و مقامات ارشد رسانه ملی و ارتش در‌ بهشت زهرا برگزار شد گفت: امروز 17 سال از پرکشیدن و عروج این عزیزان از جهان فانی می‌گذرد و می‌بینیم مسیری که آن‌ها رفتند و وظیفه‌ای که ادا کردند ادامه دارد و پرچمی‌که اکنون در اهتزاز است ثمره تلاش آن‌‌هاست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیین گرامیداشت هفدهمین سالگرد شهادت شهدای اصحاب رسانه و ارتش با حضور وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری روز پنجشنبه 17 آذر ماه در قطعه ۵۰ مقبره الشهدای اصحاب رسانه بهشت زهرا (س) برگزار شد.

                                                                       

در این مراسم امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا، معاون هماهنگ‌ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای اصحاب رسانه و ارتش نیز حضور داشتند.

ادامه مسیر زندگی شهدا با دفع فتنه

وحید جلیلی با اشاره به جایگاه شهدای رسانه گفت: شهدای رسانه و نیروهای مسلح در مسیر انجام وظیفه خود جان خود را از دست دادند و جامعه رسانه‌ای را داغدار کردند.

                                                                         

وی افزود: مأموریتی که همکاران شهید ما در این مسیر برعهده داشتند بازنمایی رسانه‌ای برافراشته نگه داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در یک مانور نظامی و به رخ کشیدن قدرت ملت ایران به طواغیت و مستکبران جهان بود.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی با اشاره به هفدهمین سالروز عروج شهدای رسانه متذکر شد: امروز ۱۷ سال از پرکشیدن و خروج این عزیزان از جهان فانی می‌گذرد و می‌بینیم مسیری که آن‌ها رفتند و وظیفه‌ای که ادا کردند ادامه دارد و پرچمی‌که اکنون در اهتزاز است ثمره تلاش آن‌‌هاست.

جلیلی تصریح کرد: این پرچم مرحله به مرحله بلندترشده و ملت ما توانسته با همکاری همه عناصر و نیروهای دفاعی و رسانه‌ای در جهان پرغوغای امروز امنیت خویش را حفظ کرده و گسترش دهد. وی با بیان اینکه ملت ایران هربار فتنه‌‌های به وجودآمده را به سلامت از سر می‌گذراند گفت: ملت ایران توانستند فتنه‌های بزرگی که نظام را احاطه کرده‌ بود را از سربگذرانند و با فداکاری فرزندان خویش از عزت و اقتدار شان دفاع کنند.

قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی با اشاره به شهدای مدافع حرم بیان کرد: در این سال‌ها ما با پدیده شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت روبه رو بودیم و مشخص شد هر کسی که بر سر دفاع از کیان این نظام و حفظ امنیت کشور برمی‌خیزد مانند مقربین درگاه الهی به درجه اعلی می‌رسد و این در ادامه راه همه شهدایی است که این نظام به آن افتخار می‌کند.

جلیلی با گرامیداشت یاد شهدای رسانه گفت: خوشحالیم که پس از ۱۷ سال یاد این عزیزان در ذهن ملت ایران مانده است و مردم قدردان جان فشانی آن‌ها هستند. وی با آرزوی آرامش برای خانواده شهدا افزود: همکاران رسانه‌ای ما راه بلند این فداکاران در مسیر میهن اسلامی را ادامه خواهند داد و از آن‌ها به مثابه انجام وظیفه یاد خواهند کرد و در مسیرشان ماندگار خواهند ماند.

                                                                                

بیعت مجدد با شهدا

سرتیپ امیر پولادی رئیس سازمان حفط و نشر آثار دفاع مقدس ارتش نیز در این مراسم ضمن بزرگداشت مقام شهدای رسانه و ارتش در این واقعه گفت: شهدا یاد آور دوران دفاع مقدس و دوران ایثارگری و مقاومت هستند. وی افزود: این مکان مقدس مدفن 35 هزار شهید از شهدای دفاع مقدس تا شهدای حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و... هستند که با عهد و پیمانی که با خدا بستند پیروز و جاودانه شدند.

                                                                 

امیر پولادی در ادامه افزود: حضور ما در کنار مزار این شهیدان بهانه ای است برای بیعت مجدد با امام (ره) و شهدا و همچنین اعلام وفاداری با رهبر معظم انقلاب و پاسداری از ارزشهاست.

وی تصریح کرد: اکنون فرصتی برای بازنگری در رفتار خود داریم تا با شناخت کامل از دشمنان نظام با هوشیاری در برابر آنان بایستیم و آگاه باشیم و با الگوبرداری از سیره زندگی‌شان مسیر درستی برای نسل جوان ترسیم کنیم.

                                                                  

قرائت زیارت عاشورا، شعرخوانی سعید یوسف نیا شاعر اهل بیت، اجرای سرودهای حماسی و ادای احترام به مقام والای شهدا توسط گروه رزم نواز و تشریفات دژبان کل ارتش، اهدای گل و گلدان به مزار مطهر شهیدان از دیگر بخش‌‌های این مراسم بود.

آلبوم عکس خبر را در لینک زیر ببینید:

https://www.pririb.ir/portal/PhotoSlider3/2065

 

امتیاز شما