امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش تاثیر گذار رسانه ملی در پیشگیری از اعتیاد

مشاهده ۱۸۰
۱۴۰۱/۰۹/۲۰- ۰۸:۰۳

طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور در صداوسیمای گلستان با شکری نیا مدیر کل مرکز در خصوص همکاری بیشتر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صدا و سیمای گلستان، ترویج مواد مخدر را یکی از اهداف و برنامه‌های دشمنان نظام در راستای جنگ نرم عنوان کرد و افزود: دشمنان جوانان ما را با ترویج موادمخدر هدف قرار دادند و اگر ما در سنگر فرهنگی و پیشگیری به خوبی عمل نکنیم خانواده‌ها دچار آسیب خواهند شد.

شکری نیا در ادامه سخنانش یکی از رسالت‌های این سازمان را پرداختن به موضوع مقابله با رواج و گسترش مواد مخدر در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس رویکرد جدید سازمان صدا و سیما، رسانه ملی مصمم است علاوه بر آگاهی بخشی به اعضای جامعه و خانواده‌ها که جزو رسالت رسانه ای ماست در خصوص ایجاد امنیت روحی، پیشگیری و مقابله با سوداگران مرگ در استان برنامه سازی و اطلاع رسانی کنیم.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: برای رسیدن به یک جامعه پاک و دور از مواد مخدر باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ سازی از ابتدایی ترین سنین جامعه باید صورت بگیرد.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان در پایان از آمادگی کامل این مرکز برای تولید و پخش برنامه‌های مشارکتی در حوزه مبارزه با موادمخدر خبر داد.

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشکر و قدردانی از مدیر کل صدا و سیما نقش صداوسیما را در حوزه پیشگیری از اعتیاد و تحقق رویکرد اجتماعی مبارزه با موادمخدر بی بدیل خواند.

طالبی با اشاره به اینکه در بحث مواد مخدر یک دست صدا نخواهد داشت گفت: باید عزم ملی ایجاد شود و این مسئله باید دغدغه همگان شود. ما برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز به رسانه‌ها داریم و رسانه ملی بازوی اصلی در این مبحث است.

وی با اشاره به حجم گسترده آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر که تهدید جدی برای آحاد مردم به ویژه جوانان است، بر لزوم تهیه برنامه‌های جذاب و تاثیرگذار و پخش در ساعات پر مخاطب تاکید کرد.

تصاویر

امتیاز شما