امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

درخشش مستند" احتضار" شبکه دنا در جشنواره مستندسازان

مشاهده ۴۴۷
۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۱۰:۰۶

مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستند " احتضار" با موضوع حفاظت از جنگل های بلوط در ششمین جشنواره مستندسازان تلویزیون که در بندر عسلویه برگزار شد تندیس و دیپلم افتخار را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند "احتضار" به مدت 75 دقیقه به سفارش صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در زمستان سال ۹۸ شروع و پاییز سال جاری کار تولید آن به پایان رسید. این فیلم جنگل های بلوط زاگرس شامل شهرهای یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد استان فارس را به تصویر کشیده است.

رئوف، مدیرکل شبکه استانی دنا، در باره هدف از ساخت این مستند را مقابله با آتش سوزی ، قطع جنگل های بلوط از سوی افراد سودجو و برخی روستائیان به علت نبود نفت سفید و گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: چون این افراد به قاچاق چوب و تولید زغال رو می آورند موجب تخریب و نابودی این جنگل ها شده است.

وی افزود: در مستند "احتضار" نحوه قاچاق چوب از سوی افراد سودجو به استان‌های همجوار به تصویر کشیده شده و نشان می دهد علاوه بر کمبود جنگلبان، خلاهای قانونی برای برخورد با افراد تخریب کننده مواهب طبیعی وجود دارد. طبیعت زیبایی مناطق زاگرس نشین به جنگل های بلوط وابسته است امیدوارم مسئولان زنگ خطرقطع درختان بلوط را در این مستند به صورت واقعی ببینند تا از خطراتی که در نابودی این درختان تناور و زیبا وجود دارد جلوگیری کنند.

مستند "احتضار" به تهیه کنندگی و کارگردانی حجت طاهری و عبدالخالق طاهری در شبکه دنا ساخته شد. ششمین جشنواره مستندسازان مراکز استان‌ها با حضور پیمان جبلی رئس سازمان صدا وسیما در بندر عسلویه آذرماه سال جاری برگزار شد.

 

تصاویر

امتیاز شما