امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

توسعه ریلی و گردشگری گلستان با همکاری رسانه ملی و راه آهن شمال شرق

مشاهده ۲۴۴
۱۴۰۱/۰۹/۲۲- ۱۳:۲۳

اعتماد، مدیرکل راه آهن شمال شرق2 با حضور در صداوسیمای گلستان با شکری نیا مدیر کل این مرکز در خصوص توسعه پایدار و نیز ضرورت مشارکت با رسانه ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صداوسیمای گلستان با اشاره به اینکه صنعت حمل‌و‌نقل ریلی از شاخص‌های عمده توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود افزود: حمل و نقل از مهم‌ترین عوامل در رشد و توسعه کشورها به شمارمی‌آید تا جایی که برخی اقتصاددانان معتقدند هیچ اقتصاد پیشرفته‌ای بدون توسل بـه شبکه حمل‌و‌نقل مدرن قادر به ادامه فعالیت نیست و فعالیت‌های حمل‌و‌نقل از جملـه فعالیت‌های اساسی و زیربنایی رشد اقتصادی و لازمه تحول جامعه محسوب می‌شود.

شکری نیا در ادامه بیان داشت: شبکه ریلی در سالیان اخیر یکی از اساسی ترین وسایل جابجایی کالا و مسافر به حساب آمده و بسیاری از کشورهای جهان، تحول بنیادی اقتصادی خود را مدیون این ابزار کارآمد هستند و رسانه ملی  و استانی با رویکرد جدید سازمان آماده هرگونه همکاری با خطوط ریلی در خصوص ایجاد توسعه و آبادانی کشور و رونق گردشگری است.

وی در پایان تصریح کرد: راه‌آهن یکی از ابزارهای توسعه پایدار و توسعه ملی است و برای اقتصاد اهمیت استراتژیک دارد و ایمنی در جابه‌جایی بار و مسافر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و حفظ محیط ‌زیست از مزیت‌های مهم توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور است و با تمام توان برای معرفی راه آهن به مردم استان و همچنین فرهنگ سازی و رونق گردشگری تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار مدیرکل راه آهن شمال شرق 2، ضمن تشکر و قدردانی از مدیر کل صدا و سیما با تاکید بر اینکه رسانه ملی نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی دارد افزود: با توجه به هجمه‌های فراوان دشمنان، تلاش و کوشش رسانه ملی قابل‌ تقدیراست.

اعتماد، ارتقای بهره وری و توجه به سرمایه‎ های انسانی را از دیگر اولویت‎ های مهم راه‎ آهن دانست و گفت: هدف ما در ارتقای بهره وری در راه‎ آهن استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های موجود است تا در سایه توجه به شایسته سالاری و اعتماد به بدنه متخصص راه‎آهن از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: راه آهن به جز حمل ونقل بار در بخش مسافری و گردشگری هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد و راه‌اندازی قطارهای گردشگری نمونه ای از توسعه محورهای ریلی است که اگر به توسعه بیشتر بخش مسافری منجر شود، می تواند مانند بسیاری از کشورهای جهان ریل جایگزین جاده شود  و برای محقق شدن این امر خواستار کمک و اطلاع رسانی بیش از پیش رسانه ملی و استانی هستیم.

 



تصاویر

امتیاز شما