امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌های شبکه فارس در بلندترین شب سال

مشاهده ۵۶۱
۱۴۰۱/۰۹/۲۸- ۱۳:۲۵

صداوسیمای فارس به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه‌های متنوع و شادی را در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون سیمای مرکز فارس گفت: ویژه برنامه "یلدای دلگشا" ساعت 21:30 تا یک و نیم بامداد مهمان بینندگان است و در این ویژه برنامه بخش های متنوع و مختلفی تدارک دیده شده است.

علیرضا باغبانمنش افزود: این برنامه از دو استودیوی اصلی و استودیوی موسیقی مرکز فارس با حضور مجریان، مهمانان و خوانندگانی از اقوام و طوایف مختلف استان فارس زنده روی آنتن می رود.

وی ادامه داد: ارتباط زنده تصویری با حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام ، دروازه قرآن ، حافظیه و سعدیه و به تصویر کشیدن حضور مردم در این مکان‌ها از دیگر بخش های برنامه "یلدای دلگشا "سیمای فارس است.

معاون سیمای مرکز فارس اضافه کرد: بازگویی خاطرات یلدایی همراه با قصه گویی در دورهمی‌های مردمی و پخش نماهنگ های شاد و سرگرم کننده در این برنامه جانمایی شده است.

باغبانمنش با بیان اینکه این ویژه برنامه پنج شنبه شب هم ساعت 21:30 پخش خواهد شد افزود : در برنامه‌های روزانه سیمای فارس از جمله "کاشانه مهر" و "صبح پارسی" هم به حال و هوای شب یلدا و آداب و رسوم این شب در استان فارس پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد : مستند "ناردونه" هم در شب یلدا از سیمای فارس پخش می‌شود.معاون صدای مرکز فارس هم با بیان اینکه ویژه برنامه شب یلدای رادیو فارس با عنوان "ناردونه" از ساعت 21:30 تا 24 به صورت زنده مهمان شنوندگان رادیو فارس است گفت: در این ویژه برنامه بخش های متنوع و شادی از جمله طنز بومی محلی با محوریت خانواده، گزارش های مردمی، دعوت از کارشناس فرهنگ عامه در خصوص معرفی آداب و سنن شب یلدا در شیراز و شهرستان‌ها پخش می‌شود.

یاسرجمالی با بیان اینکه در این برنامه، مهمانانی از طیف های مختلف جامعه در استودیو رادیو فارس حضور خواهند داشت افزود : ارتباط زنده با شهرستان‌ها و مراکز استانها برای اطلاع از آداب و رسوم و سنن این مناطق در شب یلدا، پخش موسیقی، ترانه و تلفن‌ها و پیامک های مردمی و گرفتن فال حافظ از دیگر بخش های برنامه "ناردونه" رادیو فارس در شب یلداست.

معاون فضای مجازی شبکه فارس هم با اشاره به ویژه برنامه‌های فضای مجازی شبکه فارس در شب یلدا گفت: برگزاری پویش ناردونه با محوریت دریافت آثار مردمی درخصوص خاطرات شب یلدا، تکریم بزرگترها، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی، بازنشر تولیدات مردمی و کاربرساخته بویژه شعرخوانی دانش آموزان و کودکان در فضای مجازی تهیه شده است.

علی خورشیدسوار افزود: تهیه گزارش مستند شهری با موضوع شب یلدا، پیشینه تاریخی شب یلدا، خاطرات مردم به مدت ۳ دقیقه، تولید پوستر و عکس نگاشت و تهیه فتوکلیپ از تصاویر ارسالی مخاطبان از دورهمی‌های شب یلدا از دیگر برنامه‌های فضای مجازی شبکه فارس است.

معاون خبر مرکز فارس هم گفت : در بخش های خبری 11 و 16 رادیو و 16:45 ، 20:45 و 23:15 تلویزیون با پوشش رویدادهای خبری و گزارش های تولیدی به حال و هوای شب یلدا پرداخته می‌شود.

عزیز پورعورض افزود: تهیه گزارش هایی از جمله آداب و رسوم شب یلدا با محوریت صله رحم ، نظارت بر بازار شب یلدا ، جنب و جوش بازار به مناسبت شب یلدا در شهرستان‌های فارس و مراسم و برنامه‌های دورهمی و فرهنگ و آداب و رسوم خاص برخی شهرستان‌ها در شب یلدا از مهمترین برنامه‌های خبر فارس به مناسبت بلندترین شب سال است.

 

امتیاز شما