امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
«رادیو مقاومت» در سومین سالگردش، میزبان خانواده‌‌های شهید مقاومت شد
«رادیو مقاومت» در سومین سالگردش، میزبان خانواده‌‌های شهید مقاومت شد

صدای مکتب مقاومت و شهید سلیمانی

مشاهده ۸۸۸
۱۴۰۱/۱۰/۰۳- ۱۱:۴۱
تعداد بازدید:888

مراسم راه‌اندازی «رادیو مقاومت» سه‌شنبه ۲۹ آذر با حضور علی بخشی‌زاده، معاون صدا، سردار عباس ایرانمنش زرندی، پاسدار سپاه و نیروی لشکر ۴۱، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این مراسم، پیام ویدئویی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ر برای حاضران در سالن نمایش داده‌ شد. در بخشی از سخنان وی آمده بود: شخصیت شهید سلیمانی باید شناخته شود نه به عنوان شخص، بلکه به عنوان یک مکتب و نه به عنوان یک شخصیت صاحب منصب و فرمانده، بلکه به‌عنوان کسی که صاحب سبک و مشی و جایگاهی است که نگاه به او می‌تواند در کشور و جهان اسلام جریان سازی کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی رادیو مقاومت، آن را برای تبیین جریان مقاومت و اول آگاهی‌بخشی و دوم ایجاد آمادگی در همگان موثر دانست.

رئیس جمهور ایران با اشاره به تأسیس و آغاز به کار رادیو مقاومت در ایام شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز نماد مقاومت و ایستادگی و نماد مبارزه با تروریسم در دنیا شهید سلیمانی است.

صدای جدیدی درباره مقاومت شنیده می‌شود

در ادامه علی بخشی‌زاده، معاون صدا، در سخنانی به خانواده شهدا و مهمانان مراسم خوش‌آمد گفت و درباره سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: رمز محبوبیت شهید سلیمانی که به عنوان سیدالشهدای مقاومت مطرح است در این نهفته است که او به گفته قرآن در سوره مریم، کسی است که ایمان آورده بود و عمل صالح انجام می‌داد. تمام شهدای ما اینچنین هستند و برای همین است که مردم دور آن‌ها جمع می‌شوند.

وی افزود: یقیناً خانواده شهدا بر سخن من صحه می‌گذارند که بعد از شهادت فرزند یا عزیزشان می‌فهمند این‌ها چه دردانه‌هایی در میان خویشان و بستگان بوده‌اند و حتماً باید در شخصیتشان ویژگی‌هایی می‌داشتند تا خدا این مقام را به آن‌ها بدهد.

بخشی‌زاده تصریح کرد: جلوه‌های فراوانی از سخنان و آموزه‌های حضرت علی (ع) را در رفتار شهید سلیمانی مشاهده می‌کنیم. هر کسی رهرو مسیر نورانی مقاومت است باید مانند شهید قاسم سلیمانی شود. او هرچه را که انجام می‌داد، می‌گفت و کاری را که انجام نداده بود، نمی‌گفت. او سکوت پر از حکمتی داشت.

معاون صدا با تأکید بر اهمیت حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت تصریح کرد: در سالی که همه معتقد بودند حکومت سوریه باید سقوط کند. شهید سلیمانی به میدانی رفت که ظاهرش به نفع مقاومت نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با خواب نفس خود مخالفت می‌کرد، توضیح داد: حاج قاسم بشدت امر مقام معظم رهبری را در نظر گرفت. فراگیری چنین اخلاقی در وجود ما ضرورت دارد.‌

بخشی‌زاده خطاب به خانواده شهدای امنیت گفت: نباید بگذاریم که علم شهیدان زمین بماند. به شلوغی‌ها نگاه نکنید. قلب ملت‌های جهان با ماست. ما امیرالمومنین (ع) را داریم که به ما آموخته است نباید در مسیر هدایت هراسی به دل راه داد. به همین دلیل نباید از جنگ رسانه‌ای که این روزها علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده‌است، ترسید.

معاون صدا با اشاره به فعالیت رادیو مقاومت عنوان کرد: رادیو مقاومت صدای گفتمان مقاومت است. صدای مکتب سلیمانی است که شهید سلیمانی نماد مقاومت است و آمریکای جنایتکار باید منتظر انتقام مستضعفین جهان در شهادت این شهید بزرگوار باشد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم در سومین سالگرد آغاز به کار رادیو مقاومت صدای جدیدی درباره مقاومت بشنویم.

شهید سلیمانی از مردم، در مردم و با خود مردم بود

در ادامه، سردار ایرانمنش از هم‌رزمان شهید سلیمانی در سخنانی درباره روش‌هایی که سردار سلیمانی را به این درجه و مقام رساند، گفت: این ویژگی‌ها اخلاص او و بی ریا کار کردنش بود. کاری را که شروع می‌کرد حتماً به پایان می‌رساند.

وی ادامه داد: امروز اگر جبهه مقاومت پیروزی‌هایی نصیبش شده از پیگیری‌های سردار سلیمانی است. شهید سلیمانی از مردم، در مردم و با خود مردم بود. او همیشه به درخواست‌های مردم توجه می‌کرد.

ایرانمنش یادآور شد: یکی دیگر از شاخصه‌های شهید سلیمانی که به این مرتبه رسید احترام به پدر و مادرش بود. روزی نبود که در وسط عملیات‌ها، پدر و مادرش را یاد نکند و با آن‌ها تماس نگیرد.

وی در پایان گفت: دشمنانی که این روزها چنگ و دندان تیز کرده‌اند، بدانند این انقلاب به‌راحتی به دست نیامده‌است. همان‌طور که سردار سلیمانی و دیگر شهدا در وصایای خود گفته‌اند مردم تا آخرین قطره خونشان پای این نظام هستند.

ولایت‌مداری حاج قاسم بی‌نظیر بود

امیر سرتیپ ابراهیم گلفام نیز درباره حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: سخن گفتن درباره شهید سلیمانی هم آسان و هم سخت است. نام و کارهای ایشان در سراسر جهان و جبهه مقاومت طنین‌انداز شد. حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس به خودساختگی ویژه‌ای رسیده‌بود.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حاج قاسم کاری کرد که کسانی وارد این جبهه شدند که شاید شبیه ما نبودند، ولی عاشق مرام حاج قاسم شدند.

وی ادامه داد:  او بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خدا حاج قاسم را نگه‌داشت تا اینکه به جبهه مقاومت ورود پیدا کرد که مقطع بسیار مهمی مانند نهضت عاشورا در تاریخ محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ گلفام افزود: در ایام راهیان نور با لباس نظامی‌به عنوان خادم در خدمت زائران بودیم، مردم و نیروهای جوان ارتش بسیار به ما مراجعه می‌کردند که ما را به نیروهای مقاومت وصل کنید؛ می‌گفتند ما در دفاع مقدس نبوده‌ایم، اما اکنون می‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به روحیه متواضعانه حاج قاسم ادامه داد: در آخرین ماه‌های حیاتش مراسمی‌گرفته شد که او در این مراسم اتفاقاً قرار بود نشان‌هایی را از رهبر انقلاب دریافت کند، در ردیف‌های عقبی نشسته بود و حاضر نبود در ردیف جلو سالن بنشیند و هر جایی منش خود را نشان می‌داد.

گلفام درباره تاثیر حاج قاسم در منطقه نیز گفت: مردم خود بغداد باور کردند که بغداد سقوط خواهدکرد و اگر حاج قاسم و یارانش نبودند معلوم نبود چه بر سر حرمین شریفین می‌آمد. اگر این فرهنگ و روح مقاومت در منطقه نبود و جبهه مقاومت شکل نمی‌گرفت امروز معلوم نبود وضعیت ما شیعیان در جهان چه بود.

جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ولایت‌مداری حاج قاسم بی‌نظیر بود و تلاش می‌کرد تا گمنام باشد. خدا خواست که او برای ما قهرمان و شاخص باشد. نباید او را گم کنیم.

وی تصریح کرد: اگر حاج قاسم نبود، داعش به مرزهای ملی و اعتقادی ما می‌رسید. حضور حاج قاسم و یارانش در منطقه باعث شد تا نظام سیاسی در منطقه باقی بماند. فرهنگ و روح مقاومت را حاج قاسم تقویت کرد و اگر این فرهنگ نبود، سرنوشت جبهه مقاومت به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

گلفام در پایان گفت: امروز با افتخار می‌گوییم که در حوزه بازدارندگی به بلوغ رسیده‌ایم و قسمتی از توانمندی جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت شکل گرفته‌است.

در بخش دیگر این مراسم از سه اثر در زمینه علوم شناختی در رسانه با عناوین«روایت رنگ‌ها»، «کتاب ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» و نخستی«دایره‌المعارف علوم شناختی» رونمایی شد.

کوچک‌زاده، مدیر رادیو گفت‌وگو و رادیو مقاومت در سخنان کوتاهی در بار آثار رونمایی شده در این مراسم گفت: کتاب‌ها به شکل هوشمند تهیه شده‌است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه رادیو گفت‌وگو از محتوای این آثار استفاده کنند. این آثار در زمینه جنگ روانی و اقناع مخاطبان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

گفتنی است در این مراسم نماهنگ‌های مختلفی درباره حاج قاسم سلیمانی پخش شد و از خانواده شهیدان عجمیان، علی‌وردی، معصومیان و امیر احمدی قدردانی شد.

 

 

امتیاز شما