امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
شبکه پرس تی‌وی در «۱۰ دقیقه» بررسی می‌کند؛
شبکه پرس تی‌وی در «۱۰ دقیقه» بررسی می‌کند؛

حمایت آمریکا از آل سعود در یمن پایان می‌گیرد؟

مشاهده ۱۹۴
۱۴۰۱/۱۰/۰۴- ۱۴:۲۲
تعداد بازدید:194

مستند «۱۰ دقیقه» شبکه پرس تی‌وی نقش آمریکا در تجاوز عربستان سعودی به یمن را بررسی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند «۱۰ دقیقه» به نقش آمریکا در جنگ یمن و مخالف برخی از نمایندگان و افکار عمومی این کشور با پشتیبانی از ائتلاف سعودی اختصاص دارد.در اواسط ماه دسامبر، سندرز سناتور دموکرات آمریکایی خواستار رای گیری سنا برای پایان دادن به حمایت لجستیکی از ائتلاف متجاوز به یمن شده بود. این رای‌گیری البته با فشارهای دولت آمریکا هیچ‌گاه برگزار نشد.بر اساس اطلاعات ارائه شده در مستند «۱۰ دقیقه» برنی سندرز گفته بود پیشنهاد تصویب این رای به این دلیل است که دیکتاتوری مستبد عربستان سعودی بفهمد آمریکا دیگر بخشی از ماجراجویی نظامی مخرب آنها علیه مردم یمن نخواهد بود.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی همچنین به این نکته تاکید می‌کند که با توجه به پایان آتش بس دوماهه میان ائتلاف عربی و مقاومت یمن، بهترین زمان برای ارائه مجدد پیشنهاد قطع پشتیبانی آمریکا از عربستان سعودی است، به ویژه که جو بایدن نیز در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده وعده داده بود که دست از حمایت بی‌چون و چرا از آل سعود در جنگ یمن خواهد کشید. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا به بررسی ابعاد و آثار از جمله قتل جمال خاشقچی می‌پردازد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند

امتیاز شما