امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

چراغ روشن سیمای نور در دهه بصیرت

مشاهده ۵۹۸
۱۴۰۱/۱۰/۰۵- ۱۴:۴۵

مستند پرتره مرحوم علامه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با عنوان «چراغ روشن» در ایام سالروز ارتحال این عالم برجسته و روزهای آغازین دهه بصیرت از سیمای نور پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چراغ روشن» عنوان مستندی 4 قسمتی تولید سیمای مرکز قم است که در آن به شرح زندگی خانوادگی، علمی، سیاسی و بین المللی علامه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی می‌پردازد.

این مستند در 4 قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده است. قسمت اول این مجموعه با عنوان «چراغ دانش» به شرح زندگی خانوادگی و فعالیتهای علمی این عالم بزرگوار می‌پردازد. در قسمت دوم این مجموعه که «از برهان تا عرفان» نام دارد به شرح احوالات عرفانی و بیان خصوصیات اخلاقی این عالم برجسته می‌پردازد. همچنین در قسمت سوم با عنوان «چراغ عالمتاپ» فعالیت‌ها و مراودات علمی این دانشمند بزرگ فلسفه و کلام در عرصه بین المللی و دانشگاهی جهان را مرور می‌کند و در قسمت پایانی نیز که «عمار انقلاب» نام دارد به شرح اندیشه و فعالیت‌های سیاسی و انقلابی این مبارز نستوه پرداخته می‌شود.

مجموعه مستند تلویزیونی «چراغ روشن» به تهیه کنندگی حجت الاسلام سید مصطفی بابایی، کارگردانی علی کریمی، تصویربرداری و نورپردازی سید مهدی معنوی و تدوین محمد رضا شهبازیان در روزهای آغازین دهه بصیرت از 9 تا 12 دی 1401 از ساعت 20:20 از سیمای نور پخش می‌شود.

امتیاز شما