امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

گرامیداشت یاد سردار دلها با مستندهای مرکز قم

مشاهده ۵۹۱
۱۴۰۱/۱۰/۰۵- ۱۵:۱۸

همزمان با دهه بصیرت و سالروز عروج خونین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، شبکه استانی نور با پخش مستندهای تولیدی مرکز قم این مناسبت‌ها را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با فرا رسیدن ایام دهه بصیرت و سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، سیمای مرکز قم با پخش 6  مستند تولیدی هنرمندان این مرکز به استقبال دهه بصیرت می رود.

مستند تلویزیونی «آغاز پرواز» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن ربانی روز پنجشنبه 8 دی 1401 ساعت 17:50 از سیمای نور پخش و تکرار آن روز چهارشنبه 14 دی ساعت 16:50 تقدیم مخاطبان می‌شود. این مستند روایتی از آخرین سفر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به قم و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و آخرین وصیت‌های آن شهید از زبان همرزم و یار دیرینش حاج محمود خالقی است.

مستند تلویزیونی «از بصره تا نجف» به تهیه کنندگی و نویسندگی معصومه افراسیابی و کارگردانی مشترک علی گائینی و حمید اکبرپور نیز روایتی مستند از ولادت تا شهادت شهید ابومهدی المهندس است که در 2 قسمت روزهای شنبه و یکشنبه 10 و 11 دی 1401 از ساعت 16:50 از شبکه نور پخش می‌شود.

مستند تلویزیونی «مهمان حرم» به تهیه کنندگی و کارگردانی معصومه افراسیابی هم روز دوشنبه 12 دی1401 ساعت16:50 از شبکه نور پخش می‌شود. این مستند روایتی ماندگار از مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را بازخوانی می‌کند.

مستند تلویزیونی «یه روز جمعه» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی حجت پناه روز سه شنبه 13 دی 1401 ساعت  16:50  از سیمای مرکز قم پخش می‌شود. این مستند زیبا روایتی است عاشقانه و شاعرانه از زبان زهرا کهکی همسر شهید سرهنگ پاسدار شهروز مظفری نیا سرتیم حفاظت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همراه ایشان به شهادت رسید.

مستند تحسین شده «آن مرد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی حجت پناه که جایزه ویژه جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را دریافت کرده است روزپنجشنبه 15 دی ساعت16:50 از سیمای مرکز قم پخش می‌شود. مستند «آن مرد» از تولیدات سیمای مرکز قم روایتی از زندگی، شهادت و بازگشت پیکر غواص شهید حجت الاسلام محمد شیخ شعاعی و پیوند خانواده این شهید با همرزم ایشان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

«ریش سفید» نیز عنوان مستندی دیگر از زندگی شهید ابومهدی المهندس است که سه شنبه 13 دی ساعت 20 از شبکه نور پخش و چهارشنبه 14 دی از ساعت 13:30 از همین شبکه بازپخش می‌شود.

امتیاز شما