امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در دیدار صمیمی‌ با همکاران صداوسیمای استان فارس:
رئیس رسانه ملی در دیدار صمیمی‌ با همکاران صداوسیمای استان فارس:

رسانه ملی اجازه نمی‌دهد رشادت شهدا در غبار فتنه‌ها به فراموشی سپرده شود

مشاهده ۷۷۴
۱۴۰۱/۱۰/۰۸- ۱۵:۰۱
تعداد بازدید:774

رئیس رسانه ملی رشادت شهدا، افتخارات و دستاوردهای دانشمندان و نخبگان و سنت‌های دیرینه کشورمان را داشته‌‌های ارزشمند ایران اسلامی خواند و با تأکید بر انعکاس شایسته این داشته‌ها از قاب رسانه، مراقبت از این گنجینه ابدی را که همانند مرواریدی در صدف ایران عزیز می‌درخشد، از وظایف خطیر رسانه ملی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، چهارشنبه 7 دی در شیراز و در آیین افتتاح طرح‌های جدید مرکز صداوسیمای فارس سخن می‌گفت، اظهار کرد: باید تلاش کنیم این داشته‌ها را در غبار حوادث و فتنه‌ها گم نکنیم و به چشم و سر دست بگیریم و به نسل جوان معرفی کنیم تا دشمن که تلاش می‌کند این داشته‌ها به فراموشی سپرده شود، ناکام بماند.

افتتاح 284 پروژه صداوسیمای فارس و رونمایی از هفت مستند با موضوع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ

رئیس رسانه ملی در این نشست، از طریق ارتباط زنده تصویری، 284 پروژه صداوسیمای فارس در بخش های مختلف را افتتاح و از هفت مستند با موضوع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و نیز کتاب «سند اقدام» رونمایی کرد.

وی با اشاره به تلاش های خوب کارکنان صداوسیمای مرکز فارس در تمام سال‌ها، از زحمات آنان در بازنمایی و اطلاع‌رسانی مناسب حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(علیه السلام) که صدای مظلومیت مردم و زائران حرم مطهر را به گوش جهانیان رساند، تشکر کرد.

جبلی همچنین با تقدیر از تولید هفت مستند مربوط به شهدای حرم مطهر شاچراغ در حادثه تروریستی اخیر، این مستندها را جذاب و حرفه ای توصیف کرد و از سرعت عمل بالا و کار دقیق ، به موقع ، اثر گذار و عملکرد قابل قبول صداوسیمای فارس در پوشش این حادثه، حین و پس از آن، تقدیر کرد.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: مرکز فارس در پوشش تشییع 10 شهید گمنام و شناسایی‌شده دوران دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در سراسر استان برگزار شد نیز حماسه آفرید و نقش برجسته خود را در انعکاس این مراسم به‌طور صادقانه و فعالانه ایفا کرد و حماسه مردم در ادای احترام به شهدا را به خوبی به تصویر کشید.

 تحریم‌ها نشانگرجایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور در عرصه بین المللی است

بخش دیگر سخنان رئیس رسانه ملی معطوف به موضوعات مهم روز و نقش رسانه ملی در این میان بود. او با یادآوری اینکه همواره سازمان صداوسیما با تحریم ها روبه‌رو بوده است؛ اما تحریم گسترده شبکه‌های برون مرزی و داخلی و حتی 3 بار تحریم سازمان صداوسیما در عرض دو ماه در نوع خود شگفت‌انگیز است، افزود: همه این‌ها نشان از جایگاه مهم و ارزشمند رسانه ملی و کشور در عرصه بین المللی و ایفای نقش مؤثر آن در بازتاب مسائل اخیر دارد.

جبلی ادامه داد: کشورها و نهادهایی که ادعای آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و بازتاب صدای مردم را دارند و ادعای آنان گوش فلک را کر کرده است، تحمل ندارند حتی همین رسانه ملی در مرزهای داخل کشور، نفوذ آنها را دچار چالش سازد و تبلیغات دروغین و توطئه‌هایشان را خنثی کند.

وی با بیان اینکه مقابله ما با قدرت رسانه ای بیگانه مقابله ای نامتوازن و نابرابر است، عنوان کرد: با وجود این نابرابری، متواضعانه با حداقل امکانات و منابع و حمایت بین المللی، تلاش می‌کنیم صدای مردم و نظام اسلامی را به گوش دنیا برسانیم.

رئیس رسانه ملی یادآور شد: با وجود اینکه شبکه‌های صداوسیما را از روی ماهواره بر می دارند ، مسئولان آن را تحریم  و اموال این سازمان را مسدود و حضورمان را در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌کنند، ما با تلاش و همت و همدلی، عقب نمی‌نشینیم و با درک عظمت و اهمیت کارمان تلاش می‌کنیم این مسیر دشوار را با قدرت طی کنیم.

جبلی کشور را درگیر یک جنگ ترکیبی سخت و پیچیده توصیف کرد که به مراتب از جنگ های نرم و سخت معمول، دشوارتر است. او اضافه کرد: در این جنگ دشمن تلاش می‌کند داشته‌های ما از جمله فرهنگ، اعتقادات، روابط اجتماعی، افتخارات ملی و باورهای انقلابی و اعتماد به نفسمان را نابود کند؛ لذا وظیفه حراست و صیانت از این داشته‌ها بر عهده ماست.

 تزریق امید به جامعه با احصای افتخارات و دستاوردها

رئیس صداوسیما با یادآوری آنکه رشادت شهدا، افتخارات و دستاوردهای دانشمندان و نخبگان و سنت‌هایمان جزو داشته‌های ارزشمند ما محسوب می‌شوند، خواستار انعکاس مناسب و مراقبت از این داشته‌ها شد که همانند مرواریدی در صدف ایران اسلامی می‌درخشند.

جبلی تأکید کرد: باید تلاش کنیم در غبار حوادث و فتنه‌ها، این داشته‌ها را به چشم و سر دست بگیریم و به نسل جوان معرفی کنیم تا دشمن که تلاش می‌کند این داشته‌ها به فراموشی سپرده شود، ناکام بماند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید با احصای افتخارات و دستاوردهای ملی و انتقال آن به نسل آینده ، امید را به جامعه تزریق کند، عنوان کرد: برای رسیدن به این اهداف، تولید و تهیه برنامه‌های فاخر و مخاطب‌پسند ضروری است.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: ما در حد توان و مقدورات از تمامی اختیارات، امکانات ، شیوه‌ها و روش ها برای اینکه اتفاقات خوبی در سازمان صداوسیما رخ دهد، استفاده خواهیم کرد تا با تمام چالش های داخلی و بیرونی سازمان مقابله کنیم.

 در تدارکیم سهم تولیدات استانی در آنتن ملی بیشتر شود

قبل از سخنان رئیس سازمان صداوسیما، حسن عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی در این مراسم گفت: در دوره تحول رسانه ملی به دنبال این هستیم تا بخشی از آنتن شبکه‌های ملی را در اختیار تولیدات مراکز استانی قرار دهیم تا مردم این مناطق بیشتر خودشان را در قاب رسانه ملی مشاهده کنند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه از شمال تا جنوب این استان بیش از هزار کیلومتر مسافت و صداوسیمای مرکز فارس در این پهنه بزرگ، بسیار قوی و برخوردار از سرمایه هنرمندانی با انگیزه است، افزود: مرکز فارس همچنان که در طول تاریخ مهد عظمت و تمدن ایران اسلامی‌بوده، اکنون نیز تاریخ ساز و گرانقدر در کشور است.

عابدینی اظهار کرد: در چند ماه گذشته مرکز فارس تلاش گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام داده که قابل تقدیر است از جمله در انعکاس حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(علیه السلام) که با خود فصل تازه ای در حوزه اطلاع رسانی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مرکز  فارس مرکزی منسجم و منظم است و در برنامه سازی ، سیگنال رسانی و تهیه و تولید برنامه‌های برند توانسته جای خود را میان شبکه‌های ملی باز کند.

جبلی پیش از این مراسم، با حضور در یادمان شهدای صداوسیمای فارس و قرائت فاتحه برای شهید گمنام مرکز، به مقام شامخ حماسه‌سازان ایران اسلامی ادای احترام کرد و در ابتدای مراسم نیز از خانواده شهدای صداوسیمای فارس تجلیل به عمل آورد.

گفتنی است همزمان با نماز مغرب و عشاء، رئیس رسانه ملی با حضور در بارگاه شریف احمدبن موسی(علیه السلام) ضمن زیارت این مضجع شریف، در محل شهادت شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد، دیدار با خانواده شهید محمدرضا کشاورز از شهدای این حادثه تروریستی، پایان بخش این سفر یکروزه بود.

در جریان این سفر و افتتاح طرح‌های پرشمار مرکز صداوسیمای استان فارس، حسن عابدینی معاون امور استان‌‌ها،  مجتبی رضایی، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی، مصطفی محمدی، رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه، مصطفی اصفهانی، مدیرکل منابع انسانی و حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما را همراهی می‌کردند.

 

امتیاز شما