امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شبکه الکوثر
شبکه الکوثر

راه اندازی «پویش حاج قاسم» در شبکه الکوثر

مشاهده ۳۱۵
۱۴۰۱/۱۰/۱۱- ۱۵:۴۶
تعداد بازدید:315

در سومین سالگرد شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» و همراهان، شبکه الکوثر با راه اندازی پویشی به نام «حاج قاسم سلیمانی» یا «شهید القدس» و نیز تولید و پخش برنامه‌هایی مختلف در صدد آگاهی بخشی به مخاطبان و بینندگان عرب زبان برمی آید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در پویش «حاج قاسم سلیمانی» که از 4 دی ماه آغاز می‌شود برنامه‌های مختلفی برروی آنتن رفت که عبارتند از: ویژه برنامه «شمس النصر» که همزمان با میلاد حضرت مسیح (ع) است به بزرگداشت مقام این شهید گرانقدر در مناطق مسیحی نشین کشور لبنان می‌پردازد. این برنامه محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر است. برنامه «نهج القائد» نیز به دیدار مقام معظم رهبری( مدظله العالی) باخانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمایش داده می‌شود.

«البدایة»: این مستند با موضوع ترور و برنامه ریزی تروریست ها برای هدف قرار دادن سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و همراهان ایشان است که برای اولین بار نمایش داده می‌شود. «لواء الاسلام»: مجموعه گفتارهای شخصیت های سیاسی در ارتباط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شب شهادت ایشان که در قالب مستند و با نگاه‌های متفاوت سازندگان این آثار تولید شده است.

«خادم الرضا»: گفت و گویی صمیمانه با حضور شهید «قاسم سلیمانی» در حرم امام رضا (ع) و گفت و گو با خادمان حرم رضوی (ع) است .«بوسه بر ابومهدی»: فعالیت ها و حضور شهید ابو مهدی در منطقه و سرکشی‌های جناب ابومهدی در خط مقدم.«جمال العراق»: در دو قسمت دهم و یازدهم دی ماه به موضوع ابومهدی المهندس اختصاص دارد. «الغائب الحاضر»: صحبت های خانواده و نزدیکان سردارشهید حاج قاسم سلیمانی درباره شهید بزرگوار و گفت و گویی کارشناسانه با اهالی فرهنگی و نظامی در خصوص عملکرد «سردار دلها» در مناطق جنگی و نظامی و غیر نظامی است.

«رجل المیدان»: موضوع برنامه «رجال المیدان»، زندگی نامه، فرماندهی و ابتکارات و جنگ های «حاج قاسم سلیمانی» از نگاه کارشناسان عراقی است. «فوق الحدود»: سه شنبه سیزدهم دی ماه با موضوع گفت و گو با مقامات کشوری و لشگری کشور عراق در خصوص «حاج قاسم سلیمانی». آماده سازی تعدادی کلیپ و نماهنگ با موضوعات مرتبط با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، که در آن ابعاد مختلفی از سیره، سبک زندگی، وصیت نامه، شهادت، خاکسپاری، و ... مطرح می‌شود. همچنین پخش برنامه ای ویژه و مناسبتی به نام «شهدا القدس» در روز 13 دی با تهیه کنندگی علی شعبانی در دستور کار این شبکه قرار دارد. در این برنامه شخصیت «حاج قاسم سلیمانی» و«ابومهدی المهندس» در سه بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخش اول به نقش حاج قاسم و ابو مهدی مهندس در شکل گیری جبهه مقاومت و اتحاد بین کشورهای مسلمان. بخش دوم، به بعد جهانی شخصیت این سرداران شهید اشاره شد که تاثیرگذار در افکار عمومی و جهانی هستند و در بخش سوم نیز به بعد معنوی این دو شهید بزرگوار اشاره می‌شود. برنامه «شهدا القدس» که در مدت زمان 90 دقیقه و به صورت تولیدی پخش شد حاوی تصاویر ارسالی، دل نوشته‌ها، صداهای ارسالی است که مکمل بخش های مختلف برنامه است. از مهمانان این برنامه می توان از «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران نام برد.

همچنین درفضای مجازی نیز صفحه ویژه «شهید القدس» در سایت الکوثر، تولیدات جدید درباره سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سخنان افراد صاحب نظر درباره ایشان و زندگینامه و وصیت نامه ایشان پوشش داده می‌شود.

امتیاز شما