امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه «ایران» پرس تی‌وی اتفاق می‌افتد؛
در برنامه «ایران» پرس تی‌وی اتفاق می‌افتد؛

سفر به رشت با طعم غذاهای محلی لرستان

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۲- ۱۴:۲۸
تعداد بازدید:232

شهر رشت و غذاهای محلی استان لرستان در برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» نگاهی دارد به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر رشت و غذاهای محلی استان لرستان. هدا لزگی گزارشگر بخش اول برنامه سفری داشته است به رشت، شهر باران تا از نزدیک شاهد زیبایی‌های مرکز استان گیلان باشد و این جاذبه‌ها را با بینندگان برنامه به اشتراک بگذارد.

از رشت به‌عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این شهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای خزر و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. اولین کتابخانه ملی با بنای شاخص، اولین تئاتر، اولین اتوبوس وارد شده به ایران، اولین راه‌آهن ایران، اولین داروخانه شبانه‌روزی در ایران و اولین خانه معلولین و سالمندان در ایران در شهر رشت تاسیس شده است. مجموعه شهرداری، عمارت پست میدان شهرداری رشت، ساختمان هتل ایران سابق، عمارت کلاه فرنگی، خانه میرزا کوچک‌خان، خانه میرزا خلیل، آرامگاه میرزا کوچک‌خان، کتابخانه ملی رشت، خانه میرزا خلیل و عمارت نوبل از جمله اماکن تاریخی و دیدنی شهر رشت به‌شمار می‌روند.

موضوع بخش دوم برنامه «ایران» به گزارشگری پروین ابراهیمی نیز اختصاص به معرفی غذاهای محلی استان لرستان دارد. لرستان از جمله استان‌هایی است که دارای فرهنگ غذایی غنی و گسترده است که می‌تواند افراد با ذائقه‌های مختلف را راضی نگه دارد. کباب بروجرد، آش گوشت (زیر برنجی یا چلو گوشت)، آش ترخینه، آش ورکوا، سغدو (دلمه سیراب شیردان) و جگروز از جمله غذاهای محلی معروف استان لرستان هستند.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما