امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«شبیه پدر» مرکز قم در جشنواره فجر

مشاهده ۳۹۹
۱۴۰۱/۱۰/۱۳- ۰۹:۰۱

نمایش رادیویی «شبیه پدر» از مرکز قم به بخش مسابقه رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر اسامی  آثار راه یافته به بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین دوره این جشنواره را اعلام کرد که اثر نمایشی «شبیه پدر» کاری از گروه نمایش رادیو قم در صدر فهرست اعلام شده است.

هیأت انتخاب آثار رادیو تئاتر این دوره از جشنواره  متشکل از فریبا متخصص و بهرام سروری نژاد و علی بهرامی  از بین بیش از 80 اثر ارسالی به دبیرخانه 11 اثر را برای اجرا و رقابت در بخش رادیو تئاتر جشنواره تئاتر فجر برگزیدند که نمایش رادیویی «شبیه پدر» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن صباغ زاده  و نویسندگی حسین فدای حسین کاری از گروه نمایش رادیو قم در صدر این فهرست است.

در خلاصه این نمایش می‌خوانیم: علی پس از سالها مفقود الاثری پدرش در نبل الزهرا( منطقه شیعه نشین سوریه) هنوز شهید شدن او را باور نکرده است. هم اکنون اقوام جمع شده‌اند تا با تشییع جنازه‌ای نمادین او را با تابوتی خالی دفن کنند. در همین میان، روح پدر، خود را به علی نشان می‌دهد و پرده ازشهادت خود در معرکه جنگ با داعش بر می‌دارد و از علی می‌خواهد شهادتش را باور کند و از این به بعد علی به جای پدر در تعزیه،  شبیه حضرت علی اکبر را بخواند. علی قبول کرده و شهادت پدر را باور می‌کند.

امتیاز شما