امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

درخشش نمایش های رادیویی رسانه ملی در صحنه جشنواره تئاتر فجر

مشاهده ۷۵۰
۱۴۰۱/۱۰/۱۴- ۱۰:۳۴

بخش رادیو تئاتر که از سال ۱۳۸۵ به جشنواره بین المللی تئاتر فجر اضافه شده است یکی از پر مخاطب ترین حوزه‌های این رویداد بزرگ هنرهای نمایشی کشور است که با مدیریت و سیاستگذاری اداره کل هنرهای نمایشی معاونت صدای رسانه ملی طی تعامل و همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیویی و رادیونمایش درباره رادیو تئاتر گفت: این قالب میان رشته ای و نسبتا نوظهور، با قدمتی حدودا یک دهه ای در جهان، تلفیقی از نمایش رادیویی و نمایش صحنه ای است. وقتی نمایش رادیویی با عناصر صداپایگی روی صحنه برای مخاطب اجرا می‌شود نه نمایش رادیویی صرف است و نه نمایش صحنه ای صرف ، بلکه تلفیقی از این دو است که رادیوتئاتر نامیده می‌شود.

سوهانی افزود: در این دوره از بخش رادیو تئاتر جشنواره فجر که با مدیریت امین رهبر (مدیر دفتر ادبیات نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو) برگزار می‌شود ۸۳ اثر شرکت نموده اند که ۵ اثر از تهران و ۷۸ اثر از دیگر استان‌ها بوده اند. از این میان ۱۱ اثر پس از داوری اولیه به بخش نهایی راه یافتند که به دو نمایش منتخب از جشنواره مقاومت پیوسته و مجموعاً ۱۳ اثر نهایی را تشکیل می دهند. در این بین آثار تولیدی سازمان صدا و سیما، خصوصا مراکز استان‌ها حضوری موفق و چشمگیر داشته اند.اجرای این آثار از روز ۲۵ دی ماه در سالن مهر حوزه هنری آغاز و تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

فریبا متخصص، بهرام سروری نژاد و علی بهرامی هیات انتخاب و حمید منوچهری، مسعود فروتن و محسن سوهانی هیات داوران بخش رادیوتئاتر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را بر عهده دارند.

 

امتیاز شما