امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «شکاف اقتصادی» هیسپان تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «شکاف اقتصادی» هیسپان تی‌وی بررسی می‌شود؛

تلاش آمریکا برای کاهش تورم

مشاهده ۱۹۵
۱۴۰۱/۱۰/۱۸- ۱۳:۳۲
تعداد بازدید:195

برنامه «شکاف اقتصادی» شبکه هیسپان تی‌وی تلاش های آمریکا برای کاهش تورم در این کشور از جمله قانون کاهش تورم را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی به قانون کاهش تورم در آمریکا و پیامدهای آن برای کشورهای اروپایی اختصاص دارد. قانون کاهش تورم توسط دولت ایالات متحده با اهداف تئوریک مهار تورم از طریق کاهش کسری بودجه، کاهش قیمت داروهای تجویزی و از همه مهم‌تر ترویج سرمایه‌گذاری در تولید انرژی ملی و توسعه انرژی پاک وضع شده است. این قانون اما اتحادیه اروپا و حتی کشورهایی مانند کره جنوبی را به شدت عصبانی کرده است.

برنامه «شکاف اقتصادی» در ابتدا و به تفصیل، قانون بحث برانگیز کاهش تورم را که با نام اختصاری IRA نیز شناخته می‌شود، ارزیابی می‌کند. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط کارلوس آلونسو مجری برنامه، این قانون شامل شرکت‌های اروپایی هم می‌شود که در وهله اول به علت معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های آمریکایی به دلیل حضور در ایالات متحده متضرر خواهند شد.

برنامه «شکاف اقتصادی» همچنین بر این نکته تاکید می‌کند که قانون کاهش تورم یک سری پیش‌شرط‌ها را تعیین می‌کند که در چارچوب ترویج انرژی سبز، ایالات متحده مقرر کرده است به عنوان مثال، اجزای مورد استفاده در فناوری‌های انرژی تجدیدپذیری، مانند خودروهای برقی، باید در خاک این کشور ساخته شود که این یک مشکل بزرگ برای شرکت‌های مستقر در اروپا است که در شرایط نامناسب نمی‌توانند رقابت کنند.

برنامه «شکاف اقتصادی» روز دوشنبه ساعت 04:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعت های 11:00،13:00،18:30 و روز سه شنبه ساعت 02:30،12:00و 16:30 روی آنتن می رود.

امتیاز شما