امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ماجرای ترفند شهید محمد جاودانی برای اعزام به عراق در «بچه زرنگ»
ماجرای ترفند شهید محمد جاودانی برای اعزام به عراق در «بچه زرنگ»

ایفای نقش مادر شهید محمد جاودانی در قسمت ششم «بچه زرنگ»

مشاهده ۷۲۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۸- ۱۳:۴۶
تعداد بازدید:724

ماجرای اعزام شهید محمد جاودانی با بازی زهرا سزاوار مادر شهید در این قسمت از مجموعه «بچه زرنگ» روانه آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت به کارگردانی محمدمهدی خالقی، داستان جاودانگی محمد جاودانی تصویر شده است. این شهید گرانقدر برای رفتن به عراق و مبارزه با داعش به تهران رفته و پیگیر مقدمات اعزام بود. مسئولان نظامی اجازه این کار را به وی ندادند و در نهایت با ترفندی اعزام شد.
«محمد جاودانی» در 24 دی 1367 متولد شد. تحصیلات خود را تا کارشناسی ارشد مدیریت ادامه داد. از مادر شهید جاودانی نقل است: محمد علاقه زیادی به لشکر فاطمیون داشت به همین دلیل حتی زمانی که به‌طور رسمی و قانونی برای مبارزه با داعش به سوریه رفت به انتخاب خودش به لشکر فاطمیون پیوسته بود.
شهید جاودانی بالاخره مزد اخلاص و جهاد خود را در عصر تاسوعا و شب عاشورای سال ۱۳۹۶ گرفت و بر اثر اصابت موشک در منطقه دیرالزور به یاران شهیدش پیوست و جاودانه شد.
گفتنی است محوریت داستان این سریال درباره 8 تن از مدافعان حرم شهر مشهد است که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند.
مستند درام «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند شنبه تا چهارشنبه 21:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت 1:30 بامداد، 10:00 و 16:15 روز بعد خواهد بود.

امتیاز شما