امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین برادران شهید مدافع حرم بختی در روایت هفتم «بچه زرنگ»

مشاهده ۵۱۵
۱۴۰۱/۱۰/۱۹- ۱۲:۵۱

مستند درام «بچه زرنگ» در هفتمین قسمت خود که دوشنبه 19 دی روانه آنتن می‌شود داستان اعزام برادران بختی را روایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از مجموعه «بچه زرنگ» به کارگردانی داوود مرادیان قصه اعزام اولین برادران شهید مدافع حرم در محل خانه شهید یکی از لوکیشن‌های اصلی تصویر شده است.
مصطفی و مجتبی بختی فرزندان مادری هستند که برای عاقبت به خیری فرزندانش هویت خود را عوض کرد. برادران بختی که مدت‌ها تلاش کردند تا خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه برسانند هر بار به دلیلی دچار مشکل می‌شدند. عاقبت تصمیم می‌گیرند هویت ایرانی خود را تغییر دهند و از طریق تیپ فاطمیون به این آرزوی سخت خود دست پیدا کنند.
مجتبی متولد 12 فروردین 67 مجرد و مصطفی نیز متولد 5 مرداد 61 متأهل و صاحب دو دختر بود. مصطفی در اردیبهشت ماه 1394 با تیپ فاطمیون به همراه مجتبی به سوریه اعزام شدند که در 22 تیرماه 1394 مصادف با 26 رمضان 1436 به فیض شهادت نایل آمدند.
گفتنی است محوریت داستان این سریال درباره 8 تن از مدافعان حرم شهر مشهد است که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند.
مستند درام «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند شنبه تا چهارشنبه 21:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت 1:30 بامداد، 10:00 و 16:15 روز بعد خواهد بود.

امتیاز شما