امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

" تاتا و سارا " در جشنواره فیلم رشد

مشاهده ۴۷۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۰- ۱۴:۲۶

مجموعه انیمیشن "تاتا و سارا" به تهیه کنندگی محمدحسن عابدی نژاد و کارگردانی محسن چگینی به بخش بین المللی پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد راه پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این انیمیشن در بیست و شش قسمت هفت دقیقه ای در سیمای مرکز سمنان تهیه شده است.

محمد حسن عابدی نژاد تهیه کننده این انیمیشن در خصوص موضوع و شخصیت های این مجموعه گفت: مجموعه انیمیشن" تاتا و سارا " داستان کودکی است به نام سارا که نقاشی‌های زیبایی میکشد. " تاتا "دختربچه کوچکی است که سارا او را در نقاشی‌های خود به همراه گورخر ، فیلی، بز و زرافه نقاشی کرده است. تاتا و دوستانش در هرقسمت داستانهایی خلق می‌کنند و سارا نیز با کشیدن شخصیتهای جدید و کمک به خلق موقعیت های فانتزی جذاب در دفتر نقاشی اش آنها را یاری میکند.

وی افزود: موضوع داستان‌های مجموعه انیمیشن " تاتا و سارا " آموزش مهارتهای زندگی به کودکان با خلق جهانی فانتزی و خیال انگیز است که در آن تمام عناصر زنده و‌ پویا بوده و در تعامل با یکدیگر قرار دارند.

محمد حسن عابدی نژاد از تهیه کنندگان و کارگردانان سیمای مرکز سمنان است که از دیگر آثار  وی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

طراح، تهیه کننده و کارگردان مستند بازسازی " نگینی بر خاک "، برنده دیپلم افتخار بهترین گرافیک در فیلم مستند از جشنواره تولیدات مراکز استانها در سال ۹۶، و دریافت دو دیپلم افتخار و دو تندیس بهترین جلوه‌های ویژه دیجیتال از جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی همدان در سال ۹۷، طراح، تهیه کننده و کارگردان، مستند بازسازی" قصر کویر"، طراح، تهیه کننده و کارگردان مستند بازسازی" دالان بهشت"، طراح، تهیه کننده و کارگردان مستند بازسازی" مسیر آزادی" ، طراح، تهیه کننده و کارگردان مستند بازسازی " خط امام "، طراح، تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند بازسازی در حال تولید "مشاهیر قومس " و تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشن 13 قسمتی "همسایه‌ها" .

همچنین دریافت دیپلم افتخار بهترین مستند مدافعان حرم برای مستند "کمیل" از جشنواره تولیدات مراکز در سال ۹۷ و کسب

دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلمنامه عروسکی برای فیلمنامه " بومرنگ یک ربات " از دومین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی کرمانشاه سال ۹۸ نیز از دیگر افتخارات این هنرمند جوان سیمای مرکز سمنان می‌باشد.

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود. این جشنواره که از سال ۱۳۴۲ آغاز به کار کرده با 59 سال سابقه و 52 دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران است که محور اصلی آن بررسی آثاری با موضوعات علمی تربیتی و آموزشی است. مجموعه انیمیشن تاتا و سارا امسال در پنجاه و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد موفق به حضور در بخش انیمیشن از میان بیش از پانصد اثر ارسالی شده است.

 

 

امتیاز شما