امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

سفر دوربین هیسپان تی‌وی از پردیس تا سیستان و بلوچستان

مشاهده ۲۲۹
۱۴۰۱/۱۰/۲۰- ۱۵:۰۳

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی‌وی سفری دور و دراز دارد از پارک فناوری پردیس تا سیستان و بلوچستان.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آشنایی با پارک فناوری پردیس و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بهانه ساخت برنامه این هفته «ایران» برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی است. تندیس صابری‌پور گزارشگر برنامه به پارک فناوری پردیس در حومه تهران سری زده است تا بینندگان برنامه را با فعالیت‌های این پارک آشنا کند.

پارک فناوری پردیس مرکز اصلی فعالیت‌های فناوری و تحقیقاتی در ایران است، قطبی که بخش‌های دانشگاهی و صنعتی کشور را به هم پیوند می‌دهد. دوربین برنامه «ایران» در ادامه سفری هم به استان پهناور سیستان و بلوچستان کرده است تا با صنایع دستی این استان آشنا شود. سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، سکه‌دوزی، سفال، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، حصیر بافی، قیچک، آینه‌کاری روی پارچه، چادربافی، سیاه‌دوزی، پلاس‌ بافی و جاجیم بافی از جمله صنایع دستی رایج در استان سیستان و بلوچستان است. بسیاری از هنرمندان این استان موفق شده‌اند نشان مرغوبیت صنایع دستی یونسکو را از سازمان جهانی دریافت کنند.

این برنامه چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبا ازن‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما