امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پژواک؛ دمیده شدن روح نوآوری و خروج از فضای کارمندگرایی

مشاهده ۲۵۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۶- ۱۳:۴۶

«علی قلی‌زاده» درباره تاثیر برگزاری جشنواره‌های رادیویی بر ارتقاء سطح برنامه‌سازی گفت: بدون شک جشنواره‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در بروز خلاقیت‌ها و پرورش ایده‌های خلاقانه ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از خبرگزاری فارس، معاون صدای مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جشنواره رادیویی پژواک جزو بهترین و موثرترین جشنواره‌های کشور است گفت: جشنواره‌ها باعث دمیده شدن روح نوآوری و خلاقیت و خروج از فضای روزمرگی و کارمندگرایی در عرصه رسانه می‌شوند. جشنواره‌ها می‌توانند بستری برای آشنایی برنامه‌سازان با رویکردهای خلاقانه و دغدغه‌های رسانه ملی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی ‌و… باشند.

قلی‌زاده در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای تقویت جریان مستندسازی در رادیو پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: تقویت جشنواره‌های مستند سازی، طرح موضوع مستند رادیویی در کنار دیگر قالب‌های مستندسازی و جشنواره‌های مربوطه می‌تواند درکنار مستندهای تصویری و همدوش آن‌ها به عنوان ساختار تاثیرگذاری از برنامه‌های مستند مطرح گردد. همچنین برگزاری منظم و باشکوه جشنواره‌های مستند رادیویی،‌ مکلف کردن شبکه‌های رادیویی برای لحاظ ساختار مستند در کنداکتور شبکه و ایجاد بستر برای شرکت مستندهای برتر در جشنواره‌های بین‌المللی و خارجی می‌تواند باعث ترویج مستندسازی در رایو شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با گسترش برنامه‌های تکلیفی ترکیبی تاکنون اقبال خاصی به ساختار مستند رادیویی نشده و حتی علاقمندان رادیو هم آشنایی چندانی با ساختار مستند رادیویی ندارند.

معاون صدای مرکز آذربایجان‌غربی پیشنهاد کرد بخش بین‌الملل در جشنواره ایجاد شود و افزود: بدون شک حضور مستندسازان رادیویی خارجی در این جشنواره، تاثیری در کیفیت و ارتقای برنامه‌های برنامه‌سازان داخلی دارد و آشنایی برنامه سازان با روش و سبک کاری مستند سازان رادیویی در کشورهای دیگر بسیار ارزشمند خواهد بود

دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند، اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

 

امتیاز شما