امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش آفرینی صداوسیما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مشاهده ۳۳۴
۱۴۰۱/۱۰/۲۷- ۱۳:۵۸

در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز استان از نقش آفرینی رسانه ملی، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر جابر ابوالفتح زاده در دیدار با دکتر اکبر رضایی که به تازگی به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی منصوب شده است گفت: از چهار ماموریت اصلیِ محولّه به بنیاد شهید و امور ایثارگران، توفیق در تحقق 3 رسالت خطیر از جمله احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مستلزم همراهی و همکاری رسانه ملی است. وی افزود : خوشبختانه همواره این همکاری و همراهی در سطح مطلوبی وجود داشته و امیدواریم در دورۀ مدیریتی جدید ، این همکاری‌ها مطلوب تر از گذشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، یکی از زمینه‌های همکاری صداوسیما با این بنیاد را در عرصۀ خاطره نگاری ایثارگران معظم دانست و ادامه داد: هفته ای نیست که شاهد آسمانی شدن دستکم یکی از والدین بزرگوار شهدای والامقام نباشیم. جانبازان سرافراز و آزادگان گرانقدر هم پا به سن گذاشته اند. به همین دلیل اجرای طرح خاطره‌نگاری با سختی‌های روزافزونی مواجه است که امیدواریم تا زمانی‌که این گنجینه‌ها در قید حیات هستند، بتوانیم طرح مورد نظر را به سرانجام برسانیم.

ابوالفتح زاده با آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در این مسئولیت مهم و حساس ، اضافه کرد : در بنیاد شهید به دنبال ساخته شدن جبهه فرهنگی قوی هستیم و تمام سعی و تلاش خود را در زمینه تولید محتوای اثرگذار در زمینه ترویج و تعمیق فرهنگ متعالی ایثار و شهادت به کار می‌گیریم.

مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این دیدار با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان از ستون‌های اصلی نظام هستند با اعلام آمادگی کامل جهت هم افزایی برای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت : اگر تفکر و روحیه جهاد و شهادت طلبی در جامعه ما به عنوان یک فرهنگ الهی و اسلامی نهادینه شود، هیچ آسیب و گزندی به این انقلاب نخواهد رسید.

دکتر اکبر رضایی با تکریم از زحمات گرانسنگ خادمان جامعه ایثار و شهادت افزود : تلاشگران بنیاد شهید و امور ایثارگران خادمان بارگاه مقدسی هستند که بالاترین افتخار آنها خدمت رسانی به بهترین قشر جامعه ، یعنی جامعه ایثارگری است. 

وی یکی از مهمترین رسالت ها ، اهداف و راهبردهای صداوسیما را اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر که فرهنگ غرب با همه توان رسانه ای به دنبال تخریب روحیه مقاومت است ما تلاش می‌کنیم با تولید برنامه‌های فاخر در قالب های گوناگون روحیه ایمان و معنویت را تقویت کنیم و در این راستا نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری هستیم. 

رضایی تصریح کرد : ما خود را مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران می دانیم و رسالت خود در قبال این قشر معظم را بسیار سنگین قلمداد می‌کنیم و اعتقاد داریم اگر خدای نکرده در انجام وظیفۀ رسانه ای خود و ایفای این دِین مان کوتاهی داشته باشیم، هم در دنیا و هم در آخرت گرفتار خواهیم شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف برنامه‌سازی در حوزه‌های پیام این مرکز اظهار داشت: پرداخت هنرمندانه  به ایثار و شهادت بسته به ظرفیت هر موضوع متفاوت است و همکاران ما تلاش خواهند کرد بهترین تولیدات را در این حوزه داشته باشند. 

امتیاز شما