امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در «ایران» هیسپان تی‌وی؛
در «ایران» هیسپان تی‌وی؛

از هنر پیروگرافی تا معرفی آثار تاریخی اراک و خوراک شناسی بندرعباس

مشاهده ۲۶۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۷- ۱۵:۲۲
تعداد بازدید:262

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی هنرپیروگرافی و آثار تاریخی اراک و غذاهای سنتی بندر عباس اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با هنر پیروگرافی آشنا می‌کند. پیروگرافی یا هنر سوخت نگاری در ایران  هنری است که در دوره صفوی به اوج خود رسید. اما با گذشت زمان متاسفانه به علت دشوار بودن اجرای این تکنیک روی چوب کم کم از تعداد آثار سوخت روی چوب کاسته و در نتیجه باعث از بین رفتن این هنر شد. امروزه سوخت روی چوب با ابزار متداول تر و امروزی تری انجام می‌شود، که روش کار را  آسان تر نموده است.

بخش دیگر برنامه به معرفی آثار تاریخی اراک  اختصاص دارد تاریخ شکل گرفتن شهر اراک به کمی‌بیش از ۲۰۰ سال پیش باز می‌گردد. طبیعت زیبا و هوای معتدل و وجود آثار تاریخی متعدد این شهر  موجب می‌شود که به اراک، شهر تاریخ و طبیعت نیز گفته شود. و در بخش انتهایی برنامه به معرفی غذاهای سنتی بندر عباس از شهرهای محبوب کشورمان که به دلیل داشتن تنوع بالای غذاهای محلی بیشتر شناخته شده است می‌پردازد.

مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 16 آذر ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما