امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

5 تا 7 بهمن، برگزاری دومین آزمون صدور کارت مهارت تولید رسانه

مشاهده ۲۶۹۳
۱۴۰۱/۱۱/۰۱- ۱۳:۵۶

دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید، روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 5، 6 و 7 بهمن 1401 برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمود جان‌نثاری لادانی،  مدیر اجرائی دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید در خصوص ویژگی‌های این دوره اعلام کرد: در این دوره،  حدود 5200 نفر از فعالان حوزه رسانه، در 7000 نفر-آزمون شرکت کرده اند که برای 20 حرفه رسانه‌ای از 5 تا 7 بهمن 1401 برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه زمانی برگزاری آزمون هر حرفه در اطلاعیه شماره هشت منتشر شده است و داوطلبان محترم از امروز شنبه اول بهمن ماه و پس از دریافت پیامک صدور کارت ورود به جلسه، می توانند کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق سامانه چهره دریافت کنند.

با توجه به تعدد درخواست‌ها برای شرکت در آزمون، برخی حرفه‌ها در برخی از مراکز در سطح کشور محدودیت ظرفیت وجود داشت که با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه پیام نور، ظرفیت لازم برای مراکز قم، قزوین، مرکزی و البرز ایجاد شد و داوطلبان این مراکز، به مرکز معین منتقل نشدند.

وی گفت: در زمانبندی برگزاری آزمون حرفه‌ها با توجه به فصل جاری و برودت هوا، با برنامه‌ریزی برگزاری همزمان آزمون برخی از حرفه‌ها، نهایتاً تا ساعت 16 هر روز، نوبت‌های آزمونی به پایان می‌رسند. برای نظارت بر حسن اجرای فرآیند برگزاری آزمون، از معاونین محترم اطلاعات و برنامه‌ریزی مراکز کمک گرفتیم و این عزیزان به عنوان ناظر رسمی سازمان در حوزه‌های امتحانی حضور خواهند داشت.

جان نثاری ادامه داد: با توجه به منابع متنوعی که در این دوره درسایت جدید چهره chehre.iriborg.ir در دسترس داوطلبان قرار گرفت، انتظار داریم نتایج بهتری نسبت به آزمون گذشته کسب شود؛ خاطر نشان می‌شود به جهت اطلاع‌رسانی مسیرهای مختلفی ایجاد شد و از ابتدای زمان ثبت نام تاکنون از طریق سایت چهره، کانال چهره در پیام‌رسان‌های داخلی و ارسال پیامک به تمامی اعضای سامانه، فرایند ها و جزئیات آزمون بیان شد و همکاران بنده در اداره کل سنجش، ارزشیابی و رتبه بندی عوامل تولید پاسخگوی داوطلبان بودند.

چالش بزرگی که در امور اجرائی برگزاری آزمون با آن مواجه هستیم، عدم رعایت نکات مربوط به کیفیت عکس پرسنلی توسط داوطلبان محترم است که با توجه به تجربیات و دانش رسانه‌ای این عزیزان، قدری دور از انتظار بود.

محمود جان‌نثاری لادانی، مدیر اجرائی دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولیددر این باره به داوطلبان توصیه کرد: اخبار و اطلاعیه‌ها و محتواهای آموزشی منتشر شده در سایت اینترنتی چهره به نشانی chehre.iriborg.ir و کانال‌های اطلاع‌رسانی چهره در شبکه‌های اجتماعی «بله»، «سروش» و «ایتا» با شناسه «chehreirib» را دنبال کنید و چنانچه سوالی در خصوص فرایند برگزاری آزمون دارید، از طریق شماره تلفن‌ «88615835» و یا شناسه‌ی مدیر کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی، با ما در میان بگذارید. سوال‌های پرتکرار و مهم در بخش سوالات متداول سایت چهره به صورت مستمر پاسخ داده می‌شوند.

جان نثاری گفت: اولین دوره آزمون کارت مهارت در فروردین‌ماه 1401 برگزار شد. در آن دوره امکان شرکت در آزمون دو حرفه برای داوطلبان فراهم شد و بیش از 6700 نفر در بیش از 8600 نفر-آزمون شرکت کردند؛ و از این تعداد 1147 نفر موفق به پذیرش در آزمون شدند. در راستای ارزش‌گذاری بر تجربیات ارزشمند همکاران پیشکسوت با سوابق عملکردی شاخص با تدبیر رییس محترم مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان امکان معرفی عوامل شاخص برای معاونت‌های حوزه پیام مهیا گردید و نفراتی که از این طریق معرفی شدند، از شرکت در آزمون معاف و حائز شرایط دریافت کارت مهارت شدند.

مدیر اجرائی دومین دوره آزمون کارت مهارت عوامل تولید، تصریح کرد: کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در رسانه ملی نیز با توجه به سوابق کاری مرتبط و ارزیابی‌های جاری کمیته‌های تخصصی سازمان، برای دریافت کارت مهارت حرفه مرتبط با عنوان شغلی سازمانی خود، از شرکت در آزمون معاف و حائز شرایط دریافت کارت مهارت شدند. در این خصوص از همکاران رسمی و پیمانی سازمان که تا کنون در سامانه چهره عضو نشده و یا درخواستی ثبت نکرده‌اند، دعوت می‌شود برای دریافت کارت مهارت مرتبط با حرفه خود، در سامانه چهره عضو شوند و درخواست «صدور کارت مهارت» ثبت نمایند.

نسخه الکترونیکی کارت مهارت برای عوامل پذیرش شده در آزمون اول، همکاران رسمی و پیمانی با شغل مرتبط و عوامل شاخص، ظرف روزهای آتی از طریق سامانه چهره در دسترس این عزیزان قرار خواهد گرفت و بعد از آن، نسخه فیزیکی «مهارت‌کارت» برای ایشان ارسال خواهد شد.

وی در پایان گفت: دومین دوره آزمون در مراکز پیام‌نور در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تا این تاریخ بیش از 13000 درخواست برای شرکت در آزمون در سامانه چهره ثبت شده است. امر نظارت بر روی صحت اجرای فرایند آزمون در حوزه‌های امتحانی مراکز استانی، به عهده معاونین محترم برنامه‌ریزی و نظارت آن مراکز به صورت حضوری خواهد بود که در اینجا لازم می‌دانم پیشاپیش از زحمات و مساعدت این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

 

امتیاز شما