امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به روایت "خیریه اشرف "
فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به روایت "خیریه اشرف "

تماشای مستند خیریه اشرف از شبکه پنج

مشاهده ۵۲۸
۱۴۰۱/۱۱/۰۱- ۱۴:۳۸
تعداد بازدید:528

اولین قسمت از مستند سیاسی خیریه اشرف با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید تفرشی امشب اول بهمن ماه ساعت 22 از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در 12 قسمت 25 دقیقه ای به واکاوی زوایای پنهان ابعاد مالی و پولی سازمان مجاهدین خلق و موسسات آشکار و پنهان پوششی، اقماری و تابعه آن می‌پردازد.

بنابر این گزارش، "خیریه اشرف " یک پروژه به ظاهر خیریه در کشورهای اروپایی است که سازمان منافقین آن را دنبال می‌کرد. هدف اهالی این پروژه کمک به مردم ایران اعلام می‌شد اما این هدف ظاهری، پوششی برای سر کیسه کردن شهروندان بی اطلاع اروپایی از سوی سازمان بدنام مجاهدین بود.

این مستند سیاسی به تحلیل و تبیین پرونده فساد مالی مریم رجوی و همراهانش براساس اسناد موجود در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان با روایت افراد بریده شده از این سازمان است. به عبارت دیگر با افشای حدود 6 هزار برگ از اسناد رسمی دولتی و موسسات خیریه آزاد شده در آرشیو ملی بریتانیا، در ژوئن 2019 ابعاد جدید گسترده و عمیقی از تبهکاری‌های پنهان و چند لایه مالی سازمان موسوم به مجاهدین خلق و موسسات اقماری و پوششی آن افشا شد. تاکنون به ابعاد گوناگون مالی این موضوع زیاد پرداخته شده، اما این نخستین بار است که در این مجموعه به مدد انبوه اسناد جدید، گفتگو با کارشناسان و شاهدان عینی و دیگر تحقیقات تکمیلی بین المللی، به جزئیات و زوایای پنهان این روند تبهکاری مالی یک فرقه سیاسی ایدئولوژیک پرداخته شده است.

"خیریه اشرف " از ابتدای بهمن ماه هر شب ساعت 22 پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 7:30 و 14:10 دقیقه خواهد بود.

 

امتیاز شما