امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس سازمان صداوسیما کتاب دیگری را معرفی کرد؛
رئیس سازمان صداوسیما کتاب دیگری را معرفی کرد؛

مگر چشم تو دریاست

مشاهده ۹۴۷
۱۴۰۱/۱۱/۰۱- ۲۱:۰۸
تعداد بازدید:947

در حاشیه مراسم «بانوی رسانه» که برای تجلیل از کارمندان خانم سازمان صداوسیما، امروز، شنبه برگزار شد، پیمان جبلی، رئیس سازمان، کتاب «مگر چشم تو دریاست» را معرفی کرد و از حاضران خواست حتماً این کتاب را بخوانند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «مگر چشم تو دریاست» روایتی ساده از زبان مادر چهار شهید دفاع مقدس است. شاید به حرف ساده باشد اما اینکه مادری، چهار پسر جوانش را با دست خود روانه جبهه کند و حتی یک لحظه هم تردید نکند و پا پس نکشد، تکان دهنده و عجیب است. چهار فرزند انسیه جنیدی به نام های محمد، عبدالحمید، رضا و نصرالله از سال 1359 تا سال 1379 به شهادت می‌رسند.

او در این کتاب که به زبان محاوره نوشته شده، توضیح می دهد که نصرالله، اولین شهید خانواده در سال 1359 در جبهه آبادان به شهادت می‌رسد و بعد، رضا، کوچک‌ترین پسر خانواده در همان اعزام اول، شهید می-شود. محمد، سومین شهید و پسر ارشد خانواده در عملیات خیبر به شهادت می‌رسد و عبدالحمید هم پس از سال‌ها تحمل جراحت، در سال 1379 به برادران شهیدش می‌پیوند. کتاب در اوج سادگی به شدت کوبنده است به خصوص اگر خواننده کتاب، یک مادر باشد. کتابی خواندنی که از آثار خوب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به شمار می‌آید و با زحمات جواد کلاته عربی جمع آوری، تهیه و توسط انتشارات ایران منتشر شده است.

رئیس سازمان صداوسیما همواره در جلسات و مراسم گوناگون با معرفی کتاب های مختلف در مسیر ترویج کتابخوانی گام برداشته است. تندتر از عقربه‌ها حرکت کن، داستان رویانا، رسول مولتان، پاییز آمد و ... از جمله کتابهایی است که دکتر جبلی از ابتدای ریاست بر سازمان صداوسیما اقدام به معرفی آنها کرده است.

 

امتیاز شما