امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

راهیابی مستند تلویزیونی حنیر به جشنواره سینمای جوان

مشاهده ۴۲۴
۱۴۰۱/۱۱/۰۳- ۰۹:۰۵

فیلم مستند حنیر به تهیه کنندگی و کارگردانی محمود شاکری به شصت و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یزد- ایساتیس راه یافت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند تلویزیونی حنیر به کارگردانی محمود شاکری که به سفارش صداوسیمای مرکز خلیج فارس ساخته شده به تازگی به بخش مسابقه شصت و پنجمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان یزد – ایساتیس راه پیداکرده است و جز 10 فیلم مستند برتر جشنواره شناخته شده است.

این مستند زندگی مادری  را روایت می‌کند که فرزندش را از دست داده و خاطراتش را از طریق حنابندان می‌بیند. در واقع این فیلم روایتگر آرزوهای  ازدست رفته مادری است که برای فرزندش درنظر گرفته بود و حالا که فرزندش فوت شده آئین‌های حنا و حنابندان را درذهنش تصور می‌کند.

این فیلم مستند در یک قسمت تهیه شده و لوکیشن‌های آن در محله سید آبادرودان  ، بندر کنگ و سیریک تصویربرداری شده است.

دیگر عوامل مستند عبارتند از :

فیلمبرداران : تورج قادری و ابراهیم قریشی – تدوینگر : سمیه بلوچی پور – صدابردار : امین ازدانی

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –ایساتیس، با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تأکید بر ژانرهای سینمایی، از6 تا 7بهمن ماه 1401 به مدت 2 روز در شهر یزد برگزار خواهد شد.

این  جشنواره با حضور هنرمندان 10 استان (سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری،کرمان و یزد) در دو بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود و در این دوره توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در الویت انتخاب و داوری خواهند بود.

 

امتیاز شما