امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اهمیت همکاری صداوسیما و نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش مردم

مشاهده ۳۰۳
۱۴۰۱/۱۱/۰۴- ۱۰:۳۱

فرمانده انتظامی استان به همراه جمعی از فرماندهان حوزه‌های مختلف فراجا با حضور در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با مدیرکل جدید این مرکز دیدار و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در این دیدار با مهم خواندن جایگاه انتظامی در کشور بر اهمیت همکاری و هماهنگی در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم تاکید کرد و گفت: رسالت و راهبرد دو مجموعه ایجاب می‌کند روند همکاری و تعامل با برگزاری نشست های مشترک بازتعریف و سیاست گذاری شود. 

دکتر اکبر رضایی با اشاره به مأموریت نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت داخلی و مأموریت صداوسیما در تنویر و ساماندهی افکار عمومی افزود:  قدرت رسانه با افکار عمومی‌گره خورده و قدرت های غرب تلاش می‌کنند با زمینه سازی بحران‌های اخلاقی، هویتی، فرهنگی و اجتماعی به نظام ، انقلاب و کشور ضربه بزنند و با برهم زدن جو عمومی جامعه، آرامش مردم، افکار عمومی و امنیت روانی کشور را با مشکل مواجه کنند که در این عرصه نیروی انتظامی‌به عنوان موثرترین مولفه امنیت ملی و صدا و سیما با برنامه‌های مشترک می توانند نقشی مهم و تعیین کننده داشته باشند.

وی به جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: امروز رسانه پیشگام و نوک پیکان رویارویی با جنگ رسانه‌ای و مهم‌ترین کانون توجه دشمن است لذا ضرورت ایجاب می‌کند رسانه ملی به عنوان فراگیرترین نهاد فرهنگی و رسانه ای کشور به شکل همه جانبه حمایت و تقویت شود .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رسانه از تمام ظرفیت خود برای تبیین خدمات انتظامی و نمایش اهمیت و اقتدار آن بهره خواهد برد خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با همفکری همه نیروهای متعهد و متخصص در دو مجموعه انتظامی و صداوسیما آثار فاخری برای تبیین خدمات این نیرو از آنتن شبکه استانی تولید و پخش کنیم.

رضایی تعامل و هم افزایی پلیس با رسانه را در کیفیت بخشی خدمات ضروری دانست و تشکیل اتاق های فکر مشترک را برای طراحی و تولید پیام، برنامه ریزی برای تولیدات رسانه ای مشترک در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش آگاهی‌های عمومی، فرهنگ پذیری، نظم، تزریق آرامش روحی و روانی در بطن جامعه، اصلاح ناهنجاری‌ های اجتماعی، فرهنگ سازی، اصلاح رفتاری در حوزه ترافیک، حل مشکلات و چالش های حوزه شهری، بستر سازی برای اجرای طرح های پلیس، ارائه چهره‌ای درست از عملکرد انتظامی و گسترش احساس امنیت در لایه ‌های مختلف جامعه موثر دانست .

 فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی هم با تبریک انتصاب دکتر رضایی به عنوان مدیرکل جدید صداوسیما در استان، از همراهی خوب رسانه استانی در تبیین دستاوردهای دستگاه‌ های اجرایی و انعکاس هنرمندانه فعالیت ها، اقتدار، رحمت، کارآمدی و هوشمندی پلیس تقدیر و تشکر کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین عبدی با اشاره به نقش و جایگاه مهم صدا و سیما در کشور، به رسالت بالای رسانه و گستره جامعه هدف آن در جامعه پرداخت و گفت: صداوسیما از پیشقراولان دستگاه‌های فرهنگی در حوزه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و کنترل بحران‌ها است .

وی با تاکید بر اینکه فراجا با توجه به رسالت دینی، انقلابی و ملی خود همواره تلاش کرده در صف مقدم‌ ایثار و فداکاری در جهت حفظ جان، مال و ناموس مردم باشد خاطر نشان کرد: صداوسیما و نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که مستقیم با مردم در ارتباط هستند و تمام اهتمام خود را در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم بکار گرفته و خواهند گرفت .

این مقام انتظامی در بخش دیگر سخنان خود به تلاش دشمن برای ضربه به جایگاه خطیر صداوسیما و نیروی انتظامی اشاره کرد و با بیان اینکه غرب در جنگ شناختی امروز با تمام قوا تلاش می‌کند امنیت مثال‌ زدنی جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار و احساس ناامنی را به جامعه القا کند ابراز داشت : اقتدار و اشراف فراجا و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بر تهدیدات متنوع و تلاش جدی برنامه ریزان رسانه ملی در خنثی سازی عملیات روانی آنان، همچنین نقش آفرینی، حمایت و مشارکت مردم از این دو مجموعه توانسته نقش موثری در حرکت رو به جلوی کشور به سمت پیشرفت و اقتدار داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، امنیت را بستر توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ، عمرانی، سیاسی و ... دانست و اضافه کرد: فراجا تابلویی از رشادت ها، حماسه‌ها و قاب باشکوهی از یک پلیس مقتدر، هوشمند، قاطع و با صلابت است و همیشه چتر امنیت، آرامش و اعتماد عمومی‌بوده و خواهد بود و سعی خواهیم کرد با اتکا به روحیه جهادی و بهره‌گیری مطلوب از توان و ظرفیت نیروهای فداکار انتظامی نوید بخش نیرویی در تراز انقلاب اسلامی ، تحققِ پلیسِ مقتدر و حرفه‌ای، امین و مردمی‌باشیم .

در این دیدار ضمن بررسی زمینه‌های همکاری فراجا و صداوسیما، هر کدام از فرماندهان انتظامی از ظرفیت های حوزه خود برای برنامه سازی و تولید محتوا سخن گفتند.

تصاویر

امتیاز شما