امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کارشناسان «جریان خاورمیانه» پرس‌تی‌وی ارزیابی می‌کنند؛
کارشناسان «جریان خاورمیانه» پرس‌تی‌وی ارزیابی می‌کنند؛

از اختلافات ایران و کره جنوبی تا اعدام مخالفان در عربستان

مشاهده ۳۹۸
۱۴۰۱/۱۱/۰۵- ۱۴:۲۵
تعداد بازدید:398

برنامه «جریان خاورمیانه»(Mideastream) شبکه پرس تی‌وی اختلافات سیاسی میان ایران و کره جنوبی و وضعیت حقوق بشر در عربستان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع این هفته برنامه «جریان خاورمیانه» به اختلافات سیاسی میان ایران و کره جنوبی و وضعیت وخیم حقوق بشر در عربستان و اعدام مخالفان توسط آل سعود اختصاص دارد.
پس از مناقشه دیپلماتیک ناشی از اظهارات یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در سفر هفته گذشته به امارات، کره جنوبی و ایران سفرای خود را فراخواندند.
جسی زوراول روزنامه نگار و مفسر سیاسی از واشنگتن کارشناس بخش اول برنامه است و ابتدا درباره این موضوع صحبت می‌کند که اصولا چرا رئیس جمهور کره جنوبی باید چنین حرف غیرضروری را بزند؟
زوراول همچنین به این پرسش مجری برنامه پاسخ می‌دهد که اگر ایران عذرخواهی رسمی از کره جنوبی دریافت نکند، فکر می‌کنید به چنین رفتاری چگونه جواب خواهد داد؟
عواد بن محمد القرنی، واعظ و دانشگاهی 66 ساله سعودی، به دلیل استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توییتر، فیس بوک، واتساپ و تلگرام برای انتشار اخباری که «خصومت‌آمیز» با پادشاهی تلقی می‌شود، به اعدام محکوم شده است.
مروه عثمان مجری «جریان خاورمیانه» در بخش دوم برنامه با اشاره به کارنامه سیاه آل سعود در اعدام مخالفان این پرسش را با اسراء الفس فعال حقوق بشر از لندن مطرح می‌کند آیا صحبت های مکرر در این مورد در رسانه‌ها تغییری در نقض حقوق بشر عربستان ایجاد خواهد کرد؟
کارشناس این بخش برنامه همچنین این پرسش را درباره رویکرد آل سعود مطرح می‌کند که بخشش، مدرنیته و عربستان سعودی «جدید» که بن سلمان به طور مرتب درباره آن موعظه می‌کند، چه شد؟
برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما