امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به بهانه سالروز تولد هنرمند پیشکسوت؛
به بهانه سالروز تولد هنرمند پیشکسوت؛

مستند پرتره زندگی استاد علی نصیریان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود

مشاهده ۱۲۲
۱۴۰۱/۱۱/۰۸- ۰۸:۲۶
تعداد بازدید:122

در آستانه سالروز تولد علی نصیریان هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری مستند پرتره زندگی ایشان در برنامه« مستند فرهنگ» شنبه ۸ بهمن روانه آنتن رادیو فرهنگ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «مستند فرهنگ » امروز مستندی درباره زندگی و فعالیت های علی نصیریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که ساعت۱۴:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. در این مستند بخش هایی از زندگی و فعالیت های هنری علی نصیریان قدیمی ترین و محبوب ترین بازیگر ایرانی که بیش از پنج دهه در سینما، تئاتر و تلویزیون حضوری فعال و مستمر داشته، چهره ماندگاری که نقش هایش در فیلم‌های هزاردستان، گاو، سربداران، و بوی پیراهن یوسف هرگز از یاد مخاطبانش پاک نخواهد شد پخش می‌شود. 

وی روز دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ شمسی به دنیا آمد، در سال ۱۳۲۶ به دبیرستان پیرنیا در چهار راه گمرک رفت و در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد و در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش‌نامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد. فیلم گاو ساخته داریوش مهرجویی نخستین فعالیت سینمایی او بود. نصیریان در سال ۱۳۶۲ نقش قاضی شارح را در سریال سربداران بازی کرد، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ منحصر به فرد بود. آقای‌هالو، کفش‌های میرزا نوروز، شیر سنگی، ناخدا خورشید، هزاردستان، سال‌های خاکستری، بوی پیراهن یوسف و میوه ممنوعه از آثارهای قابل توجه و ماندگار وی می‌باشد. او در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

امتیاز شما