امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلنگر روی خط 162 بامردم سخن می‌گوید

مشاهده ۳۴۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۰۹:۵۳

گزارش خبری "تلنگر" با بیننده حداکثری از شبکه یزد در بخش ویژه خبری به سمع و نظر مخاطبان رسانه ملی می رسد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با حضور کاظم دهقانی خبرنگار گزارش خبری " تلنگر " درواحد مخاطبان رسانه ملی و پاسخگویی مستقیم با مردم استان از طریق خط 162 نظرات ، انتقادات ، پیشنهادات آنان را جویا شد و سوژه‌های مردمی را در آماده سازی گزارش های پیش رو دریافت کرد.

کاظم دهقانی اشکذری خبرنگار این مجموعه گزارشی می‌گوید : تاکنون ۳۴۵  قسمت  در قالب گزارش و مستند خبری تلنگر درشبکه یزد تولید شده و از شبکه‌های مختلف سراسری پخش شده ،گزارش هایی که در جشنواره متعدد ملی و بین المللی درخشیده و رتبه‌های برتر را کسب نموده است.

تاکنون تعدادزیادی از  سوژه‌های این مجموعه گزارشی در برنامه‌هایی چون ماه عسل ، حالا خورشید   دعوت و ... به عنوان مهمان حضور یافته اند.

وی افزود: مجموعه گزارش های تلنگر هر هفته به زندگی یکی از آدم های خاص جامعه می‌پردازد ، آدم هایی که زندگی آن‌ها می تواند تلنگر و درسی برای همه اعضای جامعه باشد.

  این گزارش ها علاوه بر پخش شدن از خبر صداوسیما ، در کانال و سایت و صفحه خبرگزاری صداوسیما هم به اشتراک گذاشته می‌شود و بسیاری از کسانی که موفق به تماشای آن از تلویزیون نشده اند ،از این طریق بیننده آن هستند.  در ماه‌های گذشته یکی از گزارش های تلنگر بیش از 10 میلیون بازدید در فضای مجازی داشته و سوژه‌های دو معلم فداکار یزدی، رفتگری با مدرک فوق لیسانس و پرستاری سیزده ساله مرد اردکانی از همسرش از پربازدید ترین گزارش های تلنگر بوده است.

‏ تلنگر همچنین در بیستمین جشنواره تولیدات رادیو تلویزیونی در بخش برنامه‌های محرم و نیز در جشنواره ملی سلامت موفق به کسب مقام اول شده است.

 کاظم دهقانی اشکذری گزارشگر تلنگر می‌گوید : تلنگر روایتگر صبر، استقامت ، وفاداری ، گذشت و اراده آدم ها بیانگر مستند زندگی‌هاییست که برای جامعه ما درس و عبرت هستند.

 گزارشگرتلنگر با اشاره به سختی‌های کار و محدودیت های زمانی برای تهیه گزارش ها می‌گوید :از آنجایی که مدت زمان مشخص شده برای گزارش ها ، زمان کوتاهی است ، تهیه یک گزارش سه دقیقه ای از داستان واقعی یک زندگی، کار سختی است. دهقانی می‌گوید:محدودیت زمان، کار جذاب بودن گزارش را برای مخاطب سخت می‌کند اما در همین زمان کوتاه سعی می‌کنیم حق مطلب را ادا کنیم.  وی گفت: از زمانی که تلنگر پخش شده ، مردم با معاونت خبر صداوسیمای مرکز یزد تماس های زیادی برقرار می‌کنند و درخواست تهیه گزارش از سوژه‌هایشان را دارند که تلاش می‌کند در حد مقدور به این درخواست ها پاسخ دهد.

 دهقانی در خصوص برنامه‌های تلنگر در ماه مبارک رمضان هم می‌گوید تلاش می‌کنم تا سوژه‌ها در این ماه مبارک بیشتر در مورد امور خیر باشد از جمله یکی از سوژه‌های تلنگر درباره آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است که نیازمند کمک خیران هستند.

یکی از تصویربرداران گزارش تلنگر هم در خصوص تهیه این گزارش می‌گوید: این گزارش آنقدر تاثیر گذار است که همه عوامل پشت صحنه را تحث تاثیر قرار می دهد به گونه ای که گاهی سوژه ای همه را به گریه می اندازد و گاهی سوژه ای لبخند را به لبهایمان می نشاند.

 حسن زارع می‌گوید: ازآنجایی که سوژه‌های گزازش تلنگر سوژه‌های خاصی هستند، به تصویر کشیدن آنها کار سختیست برای مثال به تصویر کشیدن یک زندانی که نمی خواهد چهره اش مشخص باشد و یا به تصویر کشیدن یک انسان بیمار و یا اشکهای یک انسان دلشکسته کار آسانی نیست. سعید آخوندزادگان، محسن آقابیگی ، محمد خیری، محمد حاجی عابدی ، حسن زارع و امیرپهلوانفر تصویربرداران خبر صدا و سیمای یزد هستند که هر کدام از تجربه تصویربرداری تعدادی از گزارش های تلنگر برخوردارند.

تاکنون مخاطبانی از کشورهای آلمان ، بلژیک   آمریکا  و انگلیس  در تماس  با  خبرنگار  گزارش تلنگر و معاونت خبر صداوسیمای یزد  از دیدن و همراهی  این مجموعه گزارشی گفته اند.

‏گزارش تلنگر با تهیه کنندگی کاظم دهقانی اشکذری خبرنگار خوش ذوق صدا و سیمای یزد تهیه و هر هفته روزهای چهارشنبه در خبرهای 20 و 23 و روزهای پنج شنبه در خبر 13:30 شبکه تابان یزد پخش می‌شود. مردم می توانند سوژه‌های تلنگری خود را  با شماره تلفن 38221048 در میان بگذارند و یا با شماره تلفن 0918994790 از طریق پیام رسان سروش به معاونت خبر صدا و سیمای یزد ارسال کنند.

امتیاز شما