امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

وزیدن نسیم «صعود» ایران

مشاهده ۲۹۹
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۲:۰۴

برنامه «صعود» به تهیه کنندگی، کارگردانی و اجرای پرهام عمرانی از دوازدهم بهمن ماه به روی آنتن شبکه نسیم می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «صعود» جدیدترین ساخته شبکه نسیم است که در توچال از مجموعه‌های تفریحی تهران و مجموعه فرهنگی ورزشی سیبلند فیروزکوه فیلمبرداری شده و قرار است در ۵۲ قسمت به بیان دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و ... بپردازد.

پرهام عمرانی تهیه کننده برنامه «صعود» گفت: «صعود» برگرفته از کتاب «صعود چهل ساله مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران» نوشته محمدحسین راجی است و محتوای این برنامه نیز بر اساس تیم پژوهشی این کتاب است.

بر اساس پیشنهادات گروه پژوهش، نویسندگان متن برنامه را می نویسند و متن نهایی می‌شود.

وی با بیان این که ساختار «صعود» مجری محور است، ادامه داد: قصد داشتیم به نوعی متفاوت پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشورمان را تداعی کنیم و به همین دلیل تله کابین را محل ضبط انتخاب کردیم و مجری ظرف مدت زمان 4 دقیقه تا رسیدن به ایستگاه به بیان و تشریح ابعاد هر دستاورد می‌پردازد که البته پیچیدگی‌های آن جزء دشواری‌های تولید بود.

عمرانی تصریح کرد: در این برنامه از دوربین اینستا 360 (Insta360) که فیلمبرداری و تدوین متفاوتی دارد، استفاده کرده ایم که نخستین بار است در یک برنامه تلویزیونی از آن  استفاده می‌شود.

تهیه کننده «صعود» گفت: این برنامه تلویزیونی به زبان ساده پیشرفت‌های کشورمان را روایت می‌کند و همچنین  یاد شهیدان سردار قاسم سلیمانی، محسن فخری‌زاده، مرتضی آوینی و شهدای هسته‌ای را به عنوان الگو، افتخار و غرور ملی گرامی می دارد.

وی افزود: سازندگان این برنامه درصدد هستند به این واسطه مخاطبان را با چهره‌های علمی‌کشور آشنا کنند و به اطلاعات شان اضافه کنند. «صعود» تلاش دارد افتخارات کشورمان را در عرصه‌های مختلف به بهترین شکل ممکن به مردم عزیز کشورمان نشان دهد و چهره‌ها و افراد شاخص در حوزه‌های مختلف را به بینندگان معرفی کند.

تهیه کننده «صعود» ادامه داد: در هر قسمت از این برنامه به دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌پردازیم و در هر برنامه یک موضوع و محور مورد بررسی قرار می‌گیرد. مثلا در یک قسمت به دستاوردهای پزشکی، دستاوردهای حوزه زنان، موفقیت های عرصه هنر، موسیقی، ورزش و پیشرفت های صنعتی کشور هم به طور ویژه در «صعود» پرداخته شده است.

با توجه به این که یکی از شعارهای شبکه نسیم «نشاط و سرگرمی» است و دغدغه مدیریت شبکه علاوه بر این مهم، حوزه‌های پیشرفت در این چهل ساله است. از همین رو برنامه «صعود» هم بر اساس تمرکز بر حوزه‌های گوناگون پیشرفت کشور شکل گرفت.

«صعود» در 52 قسمت چهار دقیقه ای از شبکه نسیم از دوازهم بهمن پخش می‌شود و قرار است از شبکه‌های دیگر سیما هم پخش شود.

امتیاز شما