امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

نبوغ اصفهانی‌ها در اجرای تئاترهای فی‌البداهه

مشاهده ۲۳۹
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۲:۰۹

رسول توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون روز یک‌شنبه نهم بهمن ماه به استودیوی شبکه جام جم آمد و درباره تجربیات هنری خود سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رسول توکلی گفت: تئاترهای فی‌البداهه اصفهان معمولا عالی بود و همیشه رتبه اول را کسب می‌کردند. گروه‌های سه تا پنج نفره اصفهانی همواره در مسابقات تئاتر پیروز بودند، با این وجود باید گفت که استعداد تئاتر و بازیگری در سراسر ایران بسیار است.

 چند سالی می‌شود که متاسفانه اجرای تئاتر در اصفهان کاهش پیدا کرده و شادابی قبلی خود را ندارد؛ با وجود آن که شرایطی مانند کرونا در این مسئله نقش داشته‌اند اما این اتفاق بیش از ۷ الی ۸ سال می‌شود که رخ داده است. مردم به اصفهان می‌آیند تا تئاتر زیبا تماشا کنند و به همین دلیل دوست دارم هرچه‌ سریع‌تر تئاتر اصفهان بهبود پیدا کند.  

او اظهار داشت: من سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری بازی کرده‌ام اما برترین آن‌ها به نظرم تاراج بود. چرا که مرحوم ایرج قادری و هم نسل‌های او توانستند در آن زمان‌ها انقلابی در صنعت سینما ایجاد کنند. به همین دلیل فیلم‌های دهه شصت ایران بسیار عالی و با کیفیت بودند.

توکلی همچنین درباره سریال "رد پا" گفت: ما ماجرا‌های این سریال  را از پرونده‌های حقیقی اداره مبارزه با مواد مخدر در می‌آوردیم؛ این داستان‌ها بسیار جذاب بودند و روایت‌های جالبی را مطرح می‌کردند. آثار خوب گذشته همچنان بازدید دارند و همین نشان می‌دهد چه کیفیت خوبی داشته‌اند.

او درباره علایق ورزش خود اظهار داشت: در سال‌های ۵۷ تا ۵۹ به ورزش رزمی تکواندو و کنگ‌فو می‌پرداختم و فوتبال نیز بازی می‌کردم.  همچنین بسیار از دوچرخه‌سواری لذت می‌بردم چرا که این کار در اصفهان بسیار محبوب است.

 برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود .

امتیاز شما