امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با منوچهر محجوبی «زیرگذر طنز»

مشاهده ۳۵۰
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۳:۱۵

برنامه زیر گذر طنز با روایت داستان فراموشی به معرفی منوچهر محجوبی نویسنده، شاعر، طنزنویس، محقق و منتقد ایرانی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معرفی طنزپردازان معاصر و آثارشان یکی از اهداف شبکه رادیویی صبا است، که در برنامه زیرگذر طنز به آن می‌پردازد.

این برنامه در قالب نمایش و روایت به معرفی طنزپردازان معاصر و آثار آنها می‌پردازد. روز سه شنبه ۱۱ بهن زیرگذر طنز با روایت داستان فراموشی از منوچهر محجوبی به معرفی این طنز پرداز می‌پردازد.
منوچهر محجوبی (زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۱۵ در کرمانشاه – درگذشته ۱۱ شهریور ۱۳۶۸) نویسنده، شاعر، طنزنویس، محقق و منتقد ایرانی بود.
وی از ابتدای جوانی به ادبیات –به خصوص طنز– علاقه‌مند بود و اولین شعرهایش در سن ۱۶ سالگی با نام مستعار در هفته‌نامه طنز «چلنگر» و بعدها در نشریات دیگر چاپ شد. سال ۱۳۳۶ –همزمان با تحصیل در دانشگاه تهران– به هیئت تحریریهٔ نشریهٔ توفیق پیوست و در سال ۱۳۴۳ انخستین سردبیر توفیق ماهانه شد. بعدها به همراه غلامعلی لطیفی –کاریکاتوریست– و عدهٔ دیگری از توفیق جدا شد و نشریه «کشکیات» ضمیمهٔ تهران مصور را پایه گذاشت. در همین دوران کتاب‌های «حاجی فیروز»، «آتش‌افروز»، «فکاهی سال» و لطیفه‌ها را منتشر کرد..
برنامه «زیر گذر طنز» هر روز ساعت ۶:۱۵ به تهیه کنندگی مهدی خانی پور و نویسندگی ریحانه یزدان دوست، روی موج اف ام ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

امتیاز شما