امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛
در پرس تی‌وی صورت می‌گیرد؛

سفر گزارشگران «ایران» به رشت و کهگیلویه

مشاهده ۲۶۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۵:۲۲
تعداد بازدید:261

موضوع برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی به بازدید از خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در رشت و آشنایی با صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مخاطبان برنامه این هفته «ایران» با شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد آشنا می‌شوند.در بخش اول برنامه که با گزارشگری هدی لزگی تولید شده است، ضمن معرفی میرزا کوچک خان مبارز ملی‌گرا و رهبر جنبش جنگل از آرامگاه و خانه این قهرمان ملی بازدید می‌شود. بخش دوم این برنامه به گزارشگری مریم دهقان‌پور نیز به معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد. محصولات صنایع دستی این استان شامل قالی، گلیم، جاجیم، سفال، سبد، حصیر، نمد، زیلو، گیوه و ریسندگی و بافندگی است. محصولات دست‌سازی که در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، به طور عمده شامل مصنوعاتی است که پشم موی حیوانات مهم ترین ماده اولیه‌ تشکیل‌دهنده‌ آن‌ها است.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما