امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر رادیو ورزش خبر داد:
مدیر رادیو ورزش خبر داد:

توجه ویژه رادیو ورزش به تولیدات مردمی در راستای تحقق سند تحول سازمان

مشاهده ۴۱۹
۱۴۰۱/۱۱/۱۲- ۰۹:۰۱
تعداد بازدید:419

مراسم اختتامیه پویش رادیویی «تا پای جان برای ایران» با حضور مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش و برگزیدگان و برنامه‌سازان مردمی‌ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پویش رادیویی «تا پای جان برای ایران» ویژه تولیدات رادیویی کوتاه با موضوع حضور تیم ملی فوتبال کشور در رقابت‌های جام جهانی 2022 صبح امروز با حضور مهدی آذرمکان مدیر رادیو ورزش و سایر مدیران این شبکه رادیویی، مسعود پوراسکویی پیشکسوت رادیو ورزش، برگزیدگان و برنامه‌سازان مردمی این پویش سراسری در سالن جلسات ساختمان شهدای رسانه ملی برگزار شد.

مهدی آذرمکان مدیر شبکه رادیویی ورزش در مراسم اختتامیه پویش «تا پای جان برای ایران» مطرح کرد: تیم شبکه رادیویی ورزش در مقطع جام‌جهانی، هم رادیو ورزش و هم رادیو جام‌جهانی را هدایت کرد تا برنامه‌ها ومسابقات به خوبی پوشش داده شود. فعالیت‌های مختلفی هم از جمله برگزاری این پویش باعث شد تا بتوانیم از ظرفیت مردمی هم بهره‌مند شویم. 

آذرمکان ادامه داد: ما همه تلاش خود را کردیم تا پوشش این مسابقات مخاطب پسند باشد. پس از اتمام بازی‌ها، هم رادیو جام‌جهانی و هم رادیو ورزش و ایرانصدا طبق آمارهای به دست آمده بازتاب بسیار خوبی در بین مردم داشت.. و در مجموع حدود 38 درصد مخاطب داشت. وی تصریح کرد: در دوره جدید ریاست محترم رسانه ملی جناب آقای دکتر جبلی از ابتدای حضورشان موضوع تحول در برنامه‌سازی را مطرح کردند. همکاران من در رادیو ورزش با تشکیل اتاق فکرهای مختلف و دریافت ایده‌های خلاقانه اقداماتی را برای این تحول در نظر گرفتند. ب اتوجه به تاکید ریاست محترم سازمان بر مردم و حضور آنان در رسانه رادیو ورزش به نوبه خود برنامه ریزی مناسبی در این خصوص انجام داد. اولین قدم‌ها تشکیل چنین پویش‌هایی بود که ما راه‌اندازی کردیم. البته در «جشنواره صدای ورزش» که بخش مردمی آن بسیار فعال بود، استعدادهایی را نیز کشف و این استعدادها را وارد حوزه برنامه‌سازی کردیم.

مدیر رادیو ورزش گفت: از شرکت‌کنندگان مرمی‌ که در جشنواره‌های رادیو ورزش حضور داشتند، کارهای مختلفی خواستیم و در برنامه‌های گوناگون از آنان استفاده و حتی در جشنواره‌های آتی به آنان کار سفارش می‌دهیم. از افراد مردمی‌ که بیرون از رادیو ورزش بوده و علاقه‌مند به تولیدات رادیویی و ورزشی هستند هم استقبال می‌کنیم. ما برنامه و طرح‌هایی را هم از جمله باشگاه ورزش یاران داریم و تلاش خواهیم کرد از همه استعدادهای موجود در رسانه‌های ورزش کشور استفاده نماییم. آذرمکان با اشاره به ظرفیت بسیار بزرگ کانال ورزش بانوان افزود: این کانال هنوز در ابتدای راه قرار دارد. در بسیاری از رشته‌ها هنوز متخصص خانم که بتواند مسابقات را گزارش کند، نداریم. مسابقات مختلفی را به صورت زنده توسط گزارشگران خانم پوشش می‌دهیم اما در خیلی از مسابقات گزارشگران خانم نداریم. خانم‌ها می‌توانند در این حوزه هم ورود پیدا کنند. از همان ابتدا هم گفتیم که این کانال توسط بانوان اداره می‌شود. این فرصت و ظرفیت ویژه‌ای است که بانوان بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه محمدرضا خاکپور مدیر گروه علوم ورزشی رادیو ورزش ضمن خوش آمدگویی به حاضرین اظهار داشت: مفتخریم در خدمت برگزیدگان مسابقه سراسری و برنامه‌سازان مردمی‌ که طی سال در برنامه‌های مختلف با ما همکاری داشتند و ما از فکر خلاقانه آنان استفاده کردیم. تشکر می‌کنم از مدیر محترم شبکه که از ابتدای حضورشان در رادیو ورزش همواره اهتمام داشتند به امر برنامه‌سازی مردمی و اتفاقاتی که در یکی دو سال گذشته رخ داد در راستای تقویت جایگاه برنامه‌سازان مردمی در شبکه ورزش بود.  وی ادامه داد: ما سال گذشته جشنواره مردمی «صدای ورزش» را داشتیم که ابتدای سال جاری اختتامیه آن برگزار شد.

این جشنواره دارای دبیرخانه دائمی است و یکی از بخش‌های مهم آن حضور برنامه‌سازان مردمی است. افرادی که در مراسم اختتامیه آن جشنواره صاحب امتیاز شدند، در برنامه‌های ما نقش ایفا می‌کنند و طی همین چند ماه اخیر جایگاه خوبی را کسب کردند. حتی این افراد به سایر شبکه‌های استانی هم معرفی شدند. در اواسط سال جاری هم برنامه "نیمکت" بر اساس حضور برنامه‌سازان مردمی و مخاطب محور به پیشنهاد جناب آذرمکان روانه آنتن شد که روزانه 2 الی 3 نفر از افراد علاقه‌مند به برنامه‌سازی در تولید برنامه‌هایی همچون پادکست، گزارشگری ورزرشی، مصاحبه، ساختارهای نوین و کوتاه در برنامه آمده و مورد ارزیابی مخاطبان قرار می‌گیرند. رقابتی در این برنامه صورت گرفته و جوایزی اهدا شده تا مسیری برای ارتقا این تولیدات پیش بینی شود.

خاکپور با اشاره به پویش "تا پای جان برای ایران" خاطرنشان کرد: بخش مهم این رویداد هم بخش برنامه‌سازان مردمی‌بود که تولید پادکست‌های رادیویی و فعالین اجتماعی که می‌خواستند ندای هواداری خود را برای تیم ملی ایران به تصویر بکشند. در قسمت‌های مختلف این پویش از جمله عکس، پادکست رادیویی، شعار هواداری، شعر و سرود کارهای بسیار خوبی ارسال شد.

مدیر گروه علوم ورزشی رادیو ورزش ضمن اشاره به سند تحول رسانه ملی گفت: هدفی هم داشتیم که این برنامه‌ها ارتقا کیفی داشته باشد. به همین جهت پس از این مراسم کارگاه آموزشی در سه بخش پادکست‌های رادیویی، ساختارهای نوین رادیویی و گزارشگری رادیویی برگزار خواهد شد. رویکرد رادیو ورزش به منظور کادرسازی نیروهای علاقه‌مند و خلاق است. در عین حال ساز و کارهای مناسبی هم برای حضور این افراد در شبکه در نظر گرفته شده است. اساسا در طرح تحول رسانه ملی هم رویکرد به سمت حضور نیروهای خلاق مردمی خواهد بود.

در خاتمه مسعود پوراسکویی گوینده، مجری و گزارشگر پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش عنوان کرد: شبکه رادیویی ورزش جای خود را در بین مخاطبان پیدا کرده است. یکی از وظایف این شبکه پوشش زنده تمامی مسابقات است و همکاران من در طول برگزاری بازی‌های جام‌جهانی این کار را به خوبی انجام دادند. گزارشگران ما با سایر گزارشگران متفاوت هستند. زمانی که می‌خواهند یک مسابقه را گزارش کنند پیش از آن بسیار مطالعه می‌کنند. در حال حاضر هم کانال ورزش بانوان مدتی است راه‌اندازی شده و مسابقات بانوان را هم پوشش می‌دهیم. 

همچنین برگزیدگان این پویش ملی به شرح ذیل با دریافت هدیه و لوح مورد تقدیر قرار گرفتند: بخش مردمی رتبه برتر عکس هواداری - ابوالفضل و محمد و علی آقاجانی بخش برنامه‌های مستند رتبه برتر برنامه به خاطر پرچم - سید محمد مهدی رکنی بخش مردمی تولید پادکست رتبه برتر برنامه خوابگاه دختران - نرگس داشادیان بخش برنامه‌های با ساختار آنونس رتبه برتر ساخت آنونس ایران - فاطمه رفیعی بخش مردمی تولید پادکسترتبه دوم برنامه طرفدار توام - سعید غزنوی

 

تصاویر

امتیاز شما