امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلاش صداوسیمای آذربایجان غربی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در حادثه زلزله خوی

مشاهده ۶۴۶
۱۴۰۱/۱۱/۱۲- ۱۲:۰۱

رسانه استانی آذربایجان غربی برای اطلاع رسانی از زلزله‌های 5.4 و 5.9 ریشتری روز های 28 دی و 7 بهمن ماه شهرستان خوی و آگاهی بخشی به مردم در رویارویی با این حادثه و کاهش آلام زلزله زدگان برنامه‌های متعددی را پخش کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی مرکز به محض دریافت خبر وقوع زلزله از ستاد مدیریت بحران استان، زیرنویس های خبر فوری از وقوع زلزله در شهرستان خوی در هر دو بازه زمانی را از قاب تلویزیون پخش نمود و از طریق برنامه‌های زنده در حال پخش ارتباط های متعدد از مسئولان محلی و استانی را به روی آنتن برد.

در ساعات اولیه وقوع زلزله مسئولان استانی به صورت تلفنی و حضوری در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حضور یافتند.  سیمای آذربایجان غربی در روز 28 و29 دیماه و 2 تا 12 بهمن در برنامه اولدوز ، 29 دیماه ، تا زمان تنظیم  این خبر در برنامه‌های زنده سحریزخیر، ائویمیز و ساغلیق ، روز 30 دی در برنامه سیری در ورزش بصورت ویژه پرداخت به زلزله خوی در همه برنامه‌های زنده  ، ارتباط تلفنی با مدیرکل مدیریت بحران استان ، استفاده از ظرفیت خبرنگار شهرستان خوی و ارتباط گیری متعدد تلفنی و تصویری با خبرنگار مربوطه ، اعزام گروهای تصویربرداری و گزارشگر برای اطلاع از آخرین وضعیت مناطق خسارت دیده و اسکان و رسیدگی به امور زلزله زدگان از اقدامات سیمای استانی در این حادثه بوده است . علاوه بر برنامه‌ها ، نکات آموزشی ، خبرها و اطلاعات مهم بصورت لحظه ای از طریق زیرنویس ، پخش تیزر ، موشن گرافی و کپشن از سیمای آذربایجان غربی پخش گردید.

رادیو چی چست آذربایجان غربی بمنظور همراهی با مردم حادثه دیده از زلزله شهرستان خوی با پخش ویژه برنامه در قالب ارتباط با مسئولان استانی و اطلاع‎رسانی را 30 دقیقه بعد از وقوع زلزله و با قطع خبر سراسری ساعت 14 آغاز کرد. با برقراری ارتباط با مدیرکل مدیریت بحران استان ، رئیس جمعیت هلال احمر استان و خبرنگارمستقر در محل اصلی زلزله و مناطق حادثه دیده (بخش فیرورق) گزارش‎های لحظه‌ای و اطلاع رسانی بموقع به سمع و نظر مخاطبان رادیو پخش نمود. علاوه بر این صدای مرکز آذربایجان غربی در برنامه‌های زنده سلام یاشایش، سئوگی سارایی، ایستکلر، مردم و مسئولار، عصرگاهی بیرسلام بیرآخشام ، کندیمیز و جمعه گوروشی از 28 تا 30 دیماه جمعاً بمدت 270 دقیقه به موضوع زلزله در قالب های مختلف پرداخت نمود .

معاونت خبر آذربایجان غربی اطلاع رسانی سریع ، دقیق و بموقع را با تشکیل اکیپ ویژه از اولین لحظات رسالت خود دانست و علاوه بر پیگیری لحظه به لحظه خبرها در بخش های مختلف خبری اطلاع رسانی و انعکاس و پیگیری خدمات رسانی به حادثه دیدگان را در دستور کار خود قرار داد. شکست آنتن و ایجاد 6 بخش خبری تلویزیونی ویژه زلزله خوی در روزهای 28 ، 29 و 30 دیماه و از 7 بهمن تا 12 بهمن ؛ راه اندازی نخستین بخش تلویزیونی ، یک ساعت بعد از وقوع زمین لرزه خوی ؛ ایجاد 6 ارتباط زنده تصویری با بخش های تلویزیونی در سه روز نخست زلزله ؛ ایجاد 7 ارتباط زنده تصویری از محل ها و کانون زمین لرزه با با شبکه خبـر ، بخش خبـری ساعت 14 و 21 شبکه یک ؛ برقراری 6 ارتباط تلفنی در بخش های خبری رادیو و 7 ارتباط زنده تصویری با خبرنگار مستقر در خوی ، مردم ، مسئولان استانی و کشوری حاضر در مناطق زلزله زده در بخش های خبری 20 و 23 شبکه استانی از زمان وقوع زلزله خوی؛ انتشار بیش از 100 خبر در سایت خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی از زمان وقوع زلزله تا انتشار این خبر؛ درج و انعکاس بیش از 180 خبر از اقدامات انجام شده و حضور مسئولان استانی و کشوری در مناطق زلزله زده در پیام رسان‌های داخلی ، خارجی و مجله خبری بصورت همزمان از زمان وقوع زمین لرزه ؛ تولید و پخش گفتگوی ویژه خبری در خصوص زلزله خوی با موضوع اقدامات و بررسی خسارات و اسکان موقت زلزله زدگان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی؛ همچنین از زمان وقوع زمین لرزه تاکنون روزانه بطور متوسط پنج خبر در بخش اخبار زیرنویس درج شده که اهم اقدامات خبر مرکز آذربایجان غربی در حادثه زلزله خوی بوده است . معاونت فضای مجازی مرکز آذربایجان غربی نیز با تمام توان بصورت شبانه روزی به تولید محتوا ، پیام و اطلاع رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله در فضای مجازی اقدام نمود .

لازم بذکر است ضرورت انعکاس فعالیت های دستگاههای دولتی و اقدامات خیرخواهانه مردمی در کمک به مردم زلزله زده خوی و بازسازی این مناطق از موضوعاتی است که صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی خود را ملزم با انعکاس آنها و همراهی با مردم حادثه دیده می داند.

امتیاز شما