امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

از «صبا» هر دم مشامِ جانِ ما خوش می‌شود

مشاهده ۲۰۲
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۳:۵۹

شبکه رادیویی صبا 22 بهمن سال 1392 همزمان با جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با رویکرد طنز و ایجاد شور و نشاط در جامعه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «مهدی ساعی» مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو صبا با اشاره به رویکرد اصلی این شبکه می‌گوید: نشاط در طول تاریخ نقش اساسی در زندگی انسان ایفاء کرده است. انسان‌ها تلاش می‌کنند که زندگی خویش را همراه با امیدواری و توأم با نشاط طی کرده و خود را در مسیری قرار دهند که نفع اساسی از زندگی خویش و بودن در این جهان ببرنند. این همان رویکرد اصلی رادیو صبا است که تلاش می‌کنیم آن را به منصه ظهور برسانیم.
وی می افزود: رادیو از جمله مهمترین وسایل ارتباط جمعی است که می تواند دارای بیشترین اثرگذاری بر افکار عمومی‌ باشد. طنز هم از اثرگذارترین و اجتماعی ترین گونه‌های ادبی محسوب می‌شود. ترکیب این دو مقوله یعنی "رادیو صبا" که می تواند در اصلاح و بهبود فرهنگ عمومی جامعه نقش حیاتی بازی کند.

رادیو صبا آیینه است
به گفته مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو صبا؛ می توان گفت رادیو صبا و برنامه‌های طنز در حقیقت آیینه هستند نه شانه. برنامه طنز عیب ها و ایرادهای بشر و جامعه بشری را روبه رو و چشم در چشم بیان می‌کند.
به امید اینکه جامعه جای بهتری برای زندگی شود و انسان موجود انسان تری. برنامه طنز مانند شانه مو به مو به عیب جویی نمی‌پردازد، امیدش ویرانی و کارش عیب جویی نیست بلکه خود به عنوان رسانه امیدآفرین رسالت مهمتری به عهده دارد.
ساعی مدعی است: رادیو صبا مانند دوستی است که از بدی‌ها و زشتی‌های احتمالی ظاهر و باطن دوست خود رنج می‌برد و انتظار دارد دوستش آراسته و پیراسته باشد. تمام سعی همکاران و برنامه سازان رادیو صبا در امیدبخشی، شادی آفرینی و خوب کردن حال مردم است که با توجه به مخاطبان انبوه و بی شمار رادیو صبا به نظر می آید در این رسالت موفق بوده ایم.

رادیو صبا همراه امن و رفیق لحظه‌های زندگی
«حسین خلیل نژاد» مدیرگروه طنز و ادبیات رادیو صبا درباره این شبکه این گونه توصیف می‌کند و می‌گوید: دریای زندگی گاهی آرام است و دلنشین و گاهی پر تلاطم و سرشار از امواج سهمگین، آرام که باشد نظر همه را به خود جلب می‌کند ...
اما...برای موج های خروشان ، خریدار کم است...در اوج موج که نشسته باشی آبی بیکران را خواهی دید و دغدغه‌های ریز و درشت، تو را آزرده خاطر نخواهد کرد، رسیدن به این نگاه و این آرامش ، یار و همراهی می خواهد. امید که در اوج امواج خروشان زندگی، رادیو صبا همراه امن و رفیق لحظه‌های زندگی مخاطبانش باشد:
از صبا هر دم مشامِ جانِ ما خوش می‌شود
آری آری طیبِ انفاسِ هواداران خوش است(حافظ)

امتیاز شما