امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ماجرای اجرای تئاترهای مذهبی قبل از پیروزی انقلاب سوژه «جان‌وطن» شد

مشاهده ۳۱۲
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۴:۳۴

قسمت پنجم از فصل دوم برنامه «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر امروز ۱۶ بهمن از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پنجمین روایت از فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» به کارگردانی علی فراهانی‌صدر و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی امروز یکشنبه ۱۶ بهمن حوالی ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

مخاطبان در این قسمت از این برنامه ترکیبی که تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره است و در استودیوی دیبافیلم تولید شده، شنونده قصه عبدالله اسفندیاری هستند.

عبدالله اسفندیاری بازیگر، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سابقه اجرای تئاترهای مذهبی مدرن-شاید برای اولین بار در تاریخ تشیع- با مضامین سیاسی و با نظارت دکتر شریعتی قبل از انقلاب را در حسینیه ارشاد دارد. خاطرات وی از حاشیه تئاترهایی از جمله سربداران و ابوذر محور اصلی گفتگوست. عبدالله اسفندیاری به واسطه مبارزات انقلابی خود 13 ماه در کمیته مشترک ضدخرابکاری زندانی بوده است.

بررسی خاطرات و روایت‌های مرتبط با سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی و پس از آن سوژه فصل دوم این برنامه ترکیبی‌ست که در گفتگو با زندانیان سیاسی، پزشکان و پرستاران، بازاریان، دانشجویان، همافران و ارتشیان بدان پرداخته می‌شود.

فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن» با اجرای پرهام عمرانی در ایام دهه فجر در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

امتیاز شما