امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه «نگاهی به اسلام» پرس تی‌وی پاسخ می‌دهد؛
برنامه «نگاهی به اسلام» پرس تی‌وی پاسخ می‌دهد؛

مرز کفر و ایمان در اسلام کجاست؟

مشاهده ۳۷۴
۱۴۰۱/۱۱/۱۶- ۱۵:۰۶
تعداد بازدید:374

برنامه «نگاهی به اسلام» Eye on Islam شبکه پرس تی‌وی مرز میان آزادی بیان و توهین به مقدسات را واکاوی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «نگاهی به اسلام» به بهانه توهین به قرآن و پیامبر اسلام در هفته‌های اخیر در اروپا به بررسی تمایز دو مفهوم آزادی بیان و اندیشه و توهین به مقدسات در اسلام می‌پردازد. در هفته‌های اخیر شاهد آتش زدن قرآن کریم در سوئد و نمایش تصاویر پیامبر اسلام (ص) در کلاس‌های درس دانشگاه‌های آمریکا بودیم. پیش از آن نیز مجله فرانسوی شارلی ابدو اقدام به چاپ کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام کرده بود. این حوادث خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت و منجر به اعتراضات گسترده و همچنین پیامدهای دیپلماتیک شده است.

رابرت کارتر مجری «نگاهی به اسلام» به این موضوع می‌پردازد که از نظر اسلام، مرز میان آزادی اندیشه و بیان با توهین غیرقابل قبول در کجا قرار دارد و اصولا کفر در اسلام چیست و چه مجازاتی در قوانین اسلامی دارد؟مجری «نگاهی به اسلام» در ادامه این مهم را مورد توجه قرار می‌دهد که مسلمانان چه آنهایی که در جوامع مسلمان زندگی می‌کنند و چه آنهایی که در جوامع غیرمسلمان ساکن هستند در مواجهه با کفر چگونه باید واکنش نشان دهند؟ کارتر همچنین این پرسش را مطرح می‌کند که اگر مسلمانان در کشورهای غیرمسلمان و سکولار زندگی می‌‎کنند، آیا باید توهین به مقدسات را تحمل کنند؟

برنامه «نگاه به اسلام» روز دوشنبه ساعت ۱۶ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت ۲۳، سه شنبه ساعت ۱۱ و چهارشنبه ساعت ۷ روی آنتن می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150116 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما