امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در جمع شورای فرهنگی رسانه ملی عنوان کرد:
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در جمع شورای فرهنگی رسانه ملی عنوان کرد:

تصویر رسانه از همیاران مردمی دولت

مشاهده ۶۳۶
۱۴۰۱/۱۱/۱۷- ۱۵:۳۲
تعداد بازدید:636

نشست اندیشه‌ورزی شورای فرهنگی رسانه ملی با سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، دوشنبه ۱۰ بهمن در جمع مدیران و برنامه‌سازان سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبودتیان با اشاره به اهتمام دولت به عدالت‌‌محوری، فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی را همسو با روحیه انقلابی و مردم‌‌داری تعریف کرد و گفت: مردمی‌سازی ریشه در تشکیل حکومت اسلامی در زمان صدر اسلام دارد، چراکه حاکمیت دینی برگرفته از حاکمیت مردم است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، الگوی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را الگوی مردمی دانست و اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم است کما اینکه امام(ره) انقلاب اسلامی را تنها با خواست و اراده مردم و بدون پشتیبانی و حمایت دولت‌های دیگر به پیروزی رساند.

وی از دفاع مقدس به عنوان تجربه‌ای خاص یاد کرد و افزود: امام راحل (ره) هشت سال جنگ را با همین اراده، عزم و حضور مردم و جوانان و کمک‌ها و پشتیبانی‌ها، اداره کردند و الگوی حل مسئله را برهمین اساس پیش بردند.

عبودتیان تشکیل جهاد سازندگی را در همین جهت تعریف کرد و گفت: نگاه مردمی‌سازی از زمان راه‌اندازی جهاد سازندگی تا طرح مواسات و کمک مومنانه و جنبش نرم‌افزاری ادامه داشته‌است و این نقشه راه ترسیمی در گام دوم انقلاب به ثمر رسیده‌است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با تمجید از عملکرد گروه‌های مردمی در همه مقاطع تاریخی از جمله مواسات و کمک‌های مؤمنانه مردم در مواجهه با همه‌گیری کرونا، خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری بود که با اتکا به نیروهای مردمی در مواجهه با کرونا موفق عمل کرد و می‌توان رد پای مردمی‌سازی را در اردوهای جهادی و جشنواره عمار هم مشاهده کرد.

وی حضور مردم در کنار دولت را امری مهم دانست و نگاه رسانه‌ای به این موضوع را یکی از بخش‌های مهم و حتی مغفول ذکر کرد.

عبودتیان عنوان کرد: در موضوعات مختلف تا جایی که مردم در صحنه هستند کارها پیش می‌رود، اما وقتی تصدی‌گری در دل تشکیلات قرار می‌گیرد و وزارتخانه‌ها متصدی می‌شوند ما آنجا عقب می‌مانیم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به سهم مهم رسانه‌ها خصوصا صداوسیما در نمایش و همراهی با مردم در به ثمر نشاندن اهداف جهادی گفت: صداوسیما همواره انعکاسی از مردم بوده و نیازها و ظرفیت‌های مردمی‌سازی را درک کرده و به‌درستی روی آنتن نشان داده‌است.

وی افزود: انتظار ما این است که رسانه ملی در گفتمان‌سازی به یاری ما بیاید و با تولید محتوا به این فضا قوت ببخشد.

عبودتیان سهم رادیو را از این گفتمان اندک دانست و تأکید کرد: به نظرم ما نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های رادیو استفاده کنیم و با توجه به برپایی پویش‌های متنوع در رادیو می‌توان همانند مراکز استان‌ها که در گفتمان‌سازی و الگونمایی موفق بوده‌اند، از این ظرفیت استفاده کنیم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، سهم رسانه از مردمی سازی را ایجاد میدان و خلق فرصت‌های بیش‌تر برای همراهی و همدلی دانست و متذکر شد: حضور گروه‌های مردمی و جهادی همواره باعث دلگرمی ماست و نمایش این حضور در رسانه ملی به اشاعه و ادامه این مسیر کمک خواهد کرد.

امتیاز شما